Tuesday, September 05, 2006

Cows - Beiak

Vacas - Julio Medem 1992

Legend järgi otsustas missus minu kasuks peale seda kui olin talle videopealt Medem´i La Ardilla roja´t näidanud. Ta taipas, et mul on hea maitse filmide suhtes ja otsustas koos minuga oma edasist elu veeretada. Kas just täpselt nii oli seda enam ei mäleta, kuid me mõlemad tõesti armastame Julio Medem´i filme. Kati vist isegi sutsu rohkem kui mina, vähemalt vaatas ta Sex and Lucia korralikult otsast lõpuni kui mina samalajal paar sukeldumist internetisügavustesse tegin. Vacas oli igaljuhul film mida kindlasti koos vaadata plaanuisime, et mõnus õhtu veeta. Kohe filmialul tuli mulle meelde, et olin seda kunagi varemgi, kümmekond aastat tagasi YLE pealt näinud aga õnneks midagi sisust meeles ei olnud nii, et alustasin ise samuti pea puhta lehena. Filmis näidati kahe rivaalitseva talu elu-olu Baskimaal 60 aasta jooksul, kolmandast karlistide sõjast kuni Hispaania kodusõjani. Taluperemehi mängisid läbi kolme sugupõlve kaks sama näitlejat, Medemi sõbrad Karra Elejalde ja suurepärane Carmelo Gómez. Iseloomult ja varaliselt erinevaid mehi sidus aga haiglane isu oma õega seksida, kusjuures karlistist Ilegorri käis veel ka öösiti kahtlaselt oma õepoja sängiveerel istumas. Ka poolt filmi läbiv armastusliin oli õe ja venna insestisuhtele ülesehitatud. Tänu Emma Suárez´i võrratule esinemisele oli aga see nii nauditav, et noorte armunute sugulusidemed meelest lähevad ja vaatajagi nende ühtimist armastuses ootama jääb. Peale inimeste on filmis palju metsa, puitu ja lehmasid. Sel ajal kui talurahvas tülitseb ja armastab, longivad nemad taluõuedel ja lähimetsades stoilise rahuga, justkui üleolevalt suhtudes inimestevalisse nääklemisse. Lehmade hooleks on vaid metsas vältida mürgiste seente söömist, inimeste elu on keerulisem. Medem´ile omast maagilist hetke nappis, kuid nauditav oli sellegipoolest. 4/5
Julio Medem´i muusa Emma Suárez tema filmis Tierra.

No comments: