Sunday, December 17, 2006

The Prestige

The Prestige - Christopher Nolan 2006

The Prestige oli hea film, kuid mulle isiklikult muutub see uus Hollywoodi hea film juba masstoodangule vastavaks. Ma ei vaata palju uusi ameerika põnevikke, kuid need, mis viimasel ajal nähtud, jäävad kõik selle keskmise hea tasemele. Kõik nad on tehniliselt kunstiliselt hästi tehtud ja huvitavad kuid super elamust ikka ei saabu. Christopher Nolan´i varasem Memento näiteks andis minu jaoks võimsama laksu, kuid nagu mainisin, oli ka The Prestige väga hea. Stsenaarium oli nutikas, näitlejad jõulised ja eelmise sajandivahetuse olustik taustana suurepärane. Kohati oli tunne justkui loeks Alan Moore´i "The League of Extraordinary Gentlemen" koomiksi avaldamata lisalugu. Hugh Jackman oma Wolverine näoga aitas koomiksilaadsele fiilile samuti kaasa. Film oli mustkunstikest, nende trikkidest ja illusioonide tehnilistest saladustest. Silmamoondajad trikimeistrid on sunnitud terve elu elama kaitsepositsioonis, pidevalt kartes, et keegi nende töö saladusi röövib. Mustkunstitrikk, mille tehnika on vaatajale või konkurendile tuttav pole enam krossigi väärt. Kaks endist sõpra ja hilisemat rivaali püüavadki teineteist "Kadunud mehe" illusiooniga üle trumpata. Pidevalt täiustatakse oma trikki ja püütakse samaaegselt konkurendi tehnika saladusi välja uurida. Rebimine parima artisti tiitlile on kurnav.Kuigi poole filmi pealt oli alguses näidatud triki taust vaatajale selge, hoidis lavastaja kogenud mustkunstnikule omaselt veel paari ässa varrukas varuks. Mina olin suutnud mõned asjad juba unustada ja kahe silma vahele jätta nii, et režissööri lauale löödud trumbid tulid üllatusena. Mõned küsimused ja liinid jäid aga selguseta. Peategelaste taust, mida nad veel kiivamalt varjasid kui oma trikitehnikaid, oleks võinud rohkem lahtiseletatum olla. Aga ega ma virise, film saladustest võibki jätta paar saladust avamata. 4/5
Keskel David Bowie Nikolai Teslana. Mees kelle leiutiste ümber on samuti palju saladusi.

4 comments:

Ulmeguru said...

Minu jaoks vist üks oodatumaid asju, sest mind huvitab, et mis Christopher Priesti romaanist alles jäi... st. ootused pole kõrged, aga uudishimu on suur...

Trash said...

Ma arvan, et sulle film ka meeldib. David Bowie ja puha...

Anonymous said...

bowie´tesla oli üllatavalt hea. üldiselt ma ei viriseks, et illusionist sellest kehvem on... the prestige on lihtsalt pikem ja intriig keerulisem ja mitmekäigulisem. samas on prestige ikkagi ulme ja illusionist realistlik. noh ja the prestige on ka tunduvalt traagilisem ja süngem. head filmid mõlemad.

Trash said...

Ma meelega ei pannud labeli sõnade alla sci-fi´d, kuna tegelikult Tesla ju ehitaski üpris hulle eletrikonet. Vandenõuteoreetik minus võtab sedagi masinat kui reaalselt eksisteerinud seadet. He He ! Tore, et sulle meeldis, mulle tundus ka täitsa mõnus.