Tuesday, April 03, 2007

The Celluloid Closet

The Celluloid Closet - Rob Epstein, Jeffrey Friedman 1995

Esmakordselt vaatasin seda lahedat dokumentaalfilmi gay-kultuurist Hollywoodi filmitööstuses aastaid tagasi soome YLE vahendusel, kuid olin vahepeal palju unustanud. Nüüd uuesti vaadates tuli välja, et olin jõudnud nii mitmeidki dokis näidatud filme vaadata, mõistmata neis peituvat gay viidet. Kuna ma homo pole, ei tööta ka nn. gaydar täie võimsusega, ning nagu näha tekitas igasugusta stseenide ja gayikoonide äratundmine raskusi isegi varasema tutvuse kaudu. Ma olen vist ikka selline mees kes peab gay filmideks kõiki gladiaatori ja türgi vangla stoorisid, sinna peale ka ibne kauboide lovet, peenem mäng jääb aga mõistmatuks. Olgu, tegelikult pidasin ma silmas "naistevahelist sõprust", mille nüansid olid nii õrnalt välja mängitud, et minu silm seda enne ei seletanud kui sõrmega osutati. Minu jaoks on Mrs. Danvers ikka vaid vastik vanamutt olnud ja Calamity Jane rõõmus laulumaias neiu, nüüd aga tuleb välja, et vähemusseksuaalid ja Hollywoodi tõrjutud. Kohustuslik lõbus vaatamine igale filmifanaatikule. Te ei tea kunagi mis kaadri kunagi kahe silma vahele jätsite aga nüüd üllatusena siit gay ajaloo kogumikust leiate. Mina jätsin meelde kaks filminime mida otsima hakkan - The Boys in the Band ja Johnny Guitar. Loomulikult läheb mul veel ka vaja The Celluloid Closet´i special editionit. 4/5
Spartacus - totaalselt gay !

6 comments:

opstops said...

Tõesti üks mõnus dok.film mis heidab pisut teistsuguse pilgu Hollywoodi filmidele mida oleme harjunud juba vaatama kui "vanemaid ja tavapärasemaid".

Trash said...

Laenan sulle vaadata. Vasrt sulgi mitu aastat esmavaatamisest möödunud ja mõnigi tutvustatavatest filmidest vahepeal nähtud. Pink Power GO !!!

ancientboy said...

Kui sa "Boys in the bandi" pole juba kusagilt saanud, siis mul ta mingil kujul on olemas. VHS-rip ja kvaliteedilt alla keskmise (ca 350x260 pix) aga vaadatav. Kui huvi, anna teada.

Trash said...

Teen järelepärimisi oma sõprade seas kõigepealt, aga jätan su pakkumise meelde. Tänan ! Tegelikult on mul palju filme kodus niigi vaatamata, et olen nende spetsiaalotsingutega tagasihoidlik. Eks kunagi jookse hiir ise suhu, kiiret minul pole.

ancientboy said...

Okei. See vaatamata filmide virna teema on muidugi nii tuttav... :)

Trash said...

Oehh. Praegu ka vahin netis selle asemel, et üks hea draama vaadata. Hiljem olen jälle liiga väsinud draama jaoks ja kas mängin natuke, vaatan mõnda lihtsat actionit või komöödiat või kobin kohe voodi. Virn aga kasvab...