Saturday, April 07, 2007

Industrial Symphony No. 1

Industrial Symphony No. 1: The Dream of the Broken Hearted - David Lynch 1990

Kunagi küsis sõber Harlet kõigilt võimaluse kohta laserdiski materjal VHS-ile ümberlindistada. Ta oli kunagi tellinud selle sama Lynchi Industrial Symphony LD, kuid võimalust vaadata ei olnud. Ega ma ausalt öeldes teagi kui palju eestis üldse laserdiske vaadati ja koguti, paarist friigist olen küll kuulnud. Paljud laserdiskid on aga siiani väga hinnalised ja rariteetsed, esimene tööstuslik sümfoonia nende hulgas. LD-st fänni poolt konverditud DVD ma vaatasingi, mitte küll hästi tehtud kuid vaadatav. Ega ma kvaliteedile etteheiteid teegi, parem menüü oleks võinud lihtsalt olla või on mind proffessionaalsed fänreliisid juba ära hellitanud? Igaljuhul sai lõpuks ka see David Lynch´i tühimik täidetud. Kunagi oli mul helikassett kus ühel pool Nico ja teisel Julee Cruise album "Floating Into The Night". Industrial Symphony No. 1 justkui olekski selle Julee Cruise ja Angelo Badalamenti muusikale lavastatud videopilt. Kohati Twin Peaks ja kohati Wild At Heart, kuid suuremalt jaolt puhtalt Julee Cruise´i talendi esitamine. Muusikaline esitus kus Lynchi lavastajavõimed ja visioonid jäid minu jaoks sekundaarseks, ilus muusika haaras kogu lummuse ja sidus lavaltoimuvat. Ootasin parajat ajuväänamist aga oli hoopis selline lahe nostalgiline elamus. Muusikal mida võiks teinekordki taustana vaadata ja kuulata. 4,5/5
Julee Cruise

No comments: