Monday, June 04, 2007

Battle Angel Alita - Gunnm

Gunnm - Hiroshi Fukutomi 1993

Kui keegi mäletab siis aastat kümme tagasi olid need Manga Video VHS reliisid kus enne põhifilmi oli alati ports trailereid ja taustaks mängis kanada industrial punt KMFDM. Kuidagi oli neist trailerite summast jäänud meelde selline lõik kus mööda hiigelpikka kaldusolevat toru ronivad üles kaks tegelast. Toru ülalt aga lasti alla mingi ogadega rõngas mis pidi noored allakeereldes teelt pühkima. Tegin mälupiltidele baseeruva järelepärimise Baka foorumist ja sain oma üllatuseks kohalikelt gurudelt juba paari minuti pärast vastuseks, et tegu oli Battle Angel Alita - Gunnm OVA´ga mis koosneb kahest 28 minutilisest episoodist pealkirjadega Rusty Angel ja Tears Sign. Lugu küborgineiust tundus nüüd juba klassikaline, kuid aastaid tagasi oleks arvatavasti uuenduslikumana paistnud. Kohati tekkis tunne justkui oleks lahingingel Gally Oshii Kôkaku kidôtai´ist tuttava Kusanagiga lausa õed, nii samad mured ja sarnane trots võitluses võimsate vastastega. Kusanagi oli aga mitmeti elavam karakter, Gally vaeseke ei saanud kahjuks piisavalt ekraaniaega ja tänu sellele jäi üldmulje justkui midagi oleks puudu. Võib-olla Gunnm manga annab rohkem informatsiooni, anime jättis liialt kiirustava fiilingu kus tegelased ja nende motiivid olid küll arusaadavad, kuid pealiskaudsed. Oli selline cyber seiklus mida mõnus vaadata, kuid teistkorda ei viitsiks. Hea meel, et siiski nähtud sai, too lõik torul oli ikka mitmeid aastaid peas kummitanud. 2/5
Selliste rauakolakatega pidi pisike tehisneiu pidevalt mõõtu võtma.

9 comments:

Anonymous said...

nagu ilgelt hea on täiesti kogemata leida inimesi, kes japanimatsiooni jälgivad - olgu siis kas head või halba. ja ma mõtlen just seda, millest tegelikult siinmaal midagi ei teata. ajad on muutunud kõvasti 2001. aastaga võrreldes. hullult hea : D

Anonymous said...

oeh. ok, ma risustan veelkord seda sama postitust siin.

tahan lihtsalt tänada. surfasin su blogis veidi ja ütlen ausalt. mu tekkis tõsine animeisu.. mingi väike otaku-säde mul vist ikka on baka algusaegadest sisse jäänud.

tänan. ma nüüd lähen vargile ja muud sellised protseduurid : )

Trash said...

Tsau mihkel !

Tore, et isu tekkis. Ise pole ma eriline anime vaataja, kuid viimase pooleteist kuuga on taas mõned filmid ära vaadatud. Seriaalidega veel alustada ei tihka.
Kivi kotti ja head jahti sulle !

Ulmeguru said...

Muideks, miskil DVD-l (mis ma Sinu kaudu sain) olid samuti need reklaamid lisade hulgas... KMFDM mängis taustaks ja puha.

Muideks, KMFDM on saksa päritolu USA punt!

Muideks, mul tekkis selle vastu huvi...

Trash said...

Mul on millegi pärast mingi Wax Trax seosega jäänud kanada mulje. He he !

Anonymous said...

see ova vältab mangast ainult vist kõige esimese või heal juhul kaks esimest chapterit, kui ma õieti mäletan. et sellest see kiirustav fiiling. animed on hea võtta nagu illustratsiooni mangale - umbes nagu blame'i anime on lisand mangale. ning gally tegelaskuju on minu arvates üks põhjalikumalt lahatumaid väikese küborgitsiki tegelaskujusid mangades üldse : ) selles animes ei jõudnudki ta tegelaskuju kusagile poole eriti arenema hakata. mulle meeldis battle angel alita anime rohkem visuaalselt ning atmosfääri pärast - selline tiptop robustne retro teema.

Trash said...

Vaat´selle mangaga on selline lugu, et netist lugeda ei taha aga paberkandjal vaevalt kätte satub. Jääbki vist lugemata. : (

See robustne stiil meeldis mullegi, tuletas mingit ammu nähtud Fist of the norrthstari või Street fighterit meelde. No tead, seda vanakooli animet kus iga osa lõppes bossikaklusega ja eri peen surma nipiga a´la kolme sekindi närvikoha surumine mis lõppeb keha lõhkemisega.

Ulmeguru said...

Wax Trax! oli siiski Chicago label... Canadas, Vancouveris oli Nettwerk... Skinny Puppy, Delerium, Severed Heads, jne.

Trash said...

Taas mööda, ei tea kuis mu mälu selliseid vimkasid viskab.