Monday, August 06, 2007

Green Mind, Metal Bats

Seishun kinzoku batto - Kazuyoshi Kumakiri 2006

See mangal ( "Seishun Kinzoku Bat" ) põhinav film koosnes 99 % pesapallist ja ühe protsendi jagu armastusest, või ma ei tea kas seda kui naine mehele pidevalt rusikaga näkku lööb ja purjuspäi kerjatud igaöist seksi hommikul vägistamisena serveerib just armastuse kriteeriumite alla liigitada saab. Igaljuhul omapärane suhe, mida aitas tugevdada armastus pesapalli vastu, neil kahel peategelasel oli. Vägivaldne naine Eiko jõi päevast päeva end purju ja kunagi peaaegu meistriliigasse pääsenud, nüüd kohalikus poes töötav Nanba harjutas ööd läbi kodutänaval perfektset lööki. Peagi aga lõppesid rahad, ning veider paar asus Nanba perfektse kurikahoobi abil vastutulijaid röövima, see tõi aga "mängu" mehe kunagise tiimikaaslase, tüdinenud ja frustreerunud politseinikuna töötava Ishioka. Ma pole kunagi pesapalli fän olnud ja õnneks polnud seekord ka spordifilmiga tegemist, kuid kerge tüdimus tuli sellest lõputust kurikavibutamisest küll. Mäng oli kõigi tegelaste jaoks tähtis, valitses nende tundeid olles samaegselt nii armastus kui pettumus, kuid eriti sügavale nappide taustateadmistega vaatajat ei siiski lastud. Kuidagi liiga jaapanipärane film oli ja hoolimata mõnedest headest mustahuumori kanti kiskuvatest naljadest, polnud see määratlus seekord komplimendina mõeldud. Taas olen mõneks ajaks uuemas jaapani noortedraamas pettunud. 1,5/5
Kazuyoshi Kumakiri

4 comments:

aenea said...

Film on igaltpoolt kiita saanud, see on vist esimene negatiivne arvustus mida ma näinud olen.

Minu huvi on selle filmi vastu jahe olnud ja see tekst ei muuda seda. Lihtsalt pesapalli teema ei kisu ja peletab eemale.

Trash said...

See film oli kohe selline "jaapani film", kohe läbi ja lõhki. Oleks võind aga olla natuke erilisem selle jaapani film määratluse sees, veidi iisim. või ma ei tea, ah, mulle muljet ei jätnud jah.

aenea said...

Hehe...ma tean vist täpselt mida sa selle "tüüpiline jaapani film" all mõtled. Ja mulle lähevad need peale nagu õlitatult. :)

Trash said...

Eks tee kunagi tutvust ka selle filmiga, mine tea, järsku vaimustudki.
Mina lähen edasi Fukusaku ulmekaga mis näeb välja nagu Flash Gordoni kaksikvend.