Saturday, August 11, 2007

Monkey Warfare

Monkey Warfare - Reginald Harkema 2006

Nädal tagasi hakkas hiir pidutsema kuna kass oli kodunt ära, ilm ilus ja õlle, ning suitsu järele tekkis vastupandamatu isu. Kutsusin külla oma vanad sõbrad Joodik-Intsu ja ta abikaasa Maili, kellega viimati sai napsu võetud küll rohkem kui aasta tagasi. Mõne aja pärast oli loomulikult kohal ka Lauri, ilma tema peatäieta ei möödu eestis ükski reedene õhtu ega laupäev, mees kel veenis voolabki rohkem alkoholi kui verd. Lauri aga käitus seekord veidralt ja valis napsu asemel narkootikumide pakutava libeda allakäigutee, joostes peagi Jaani kiriku juurde mingi hämara kauplejaga kokku saama. Meie, ülejäänud seltskond, valisime Pelgulinna tee, tellisime takso ja sõitsime külla kahele musikesele - Taivole ja Triinule. Seal olid kohal veel Triinu noorem vend Silver oma mõrsjaga, väga tsill seltskond õlle võtmiseks ja pulajutu ajamiseks. Millegi pärast jäi mulle mulje, et Silver on white power skinhead ja tänu eksiarvamusele alustasin temaga pikemat vestlust õues suitsu tehes. Ma eksisin, kuid huvitav oli ikka juttu puhuda ja kui teised käisid aeg ajalt hoovis suitsetamas, siis meie istusime tunnikese järjest pingil ja rääkisime maailma paremaks muutmisest ja uusradikalismist. Silver oli hakkamist täis, tahtes midagi korda saata, mina aga taas vastupidiselt käitusin nagu vana peer, et küll kõik laabub niisamagi, pole vaja kellelegi pommi kätte suruda ega tänavanurgale barrikaade ehitama minna. Monkey Warfare oligi film samast situatsioonis. Kunagised armastajad, nüüdsed head sõbrad Dan ( minu lemmiknäitleja Don McKellar ) ja Linda tegelevad vanakraami kokkuotsimise, restaureerimise ja netioksjonitel rahaks panemisega. Raha aga palju ei teenita ja see vähenegi kulub kanepi ostmiseks. Kui aga nende kohalik diiler kinni pandakse on kasulik hakata aretama tutvust noore veetleva tüdrukuga kes sama kaupa oma klientidele väikestes kogustes hangib. Mõne aja pärast kutsub Dan noore diileri Susan´i külla, koos kuulatakse vanu radikaalse poliitilise sõnumiga vinüüle, popsutatakse rohelist ja lõpuks laenab mees neiule veel paar raamatut vasakäärmuslike terrorirühmituste ajaloost. Järgmine kord tuleb Susan ja teatab, et on loonud oma radikaalselt vägivaldselt tegutseva organisatsiooni rakukese, karjub "Fuck you hippies !" ja imestab, et nii Dan kui Linda asjast vaimustusse ei satu. Väga hea film igat sorti radikaalsetest aktivistidest läbi kogenumate ja elu rohkem näinute pilgu, kus asju hoomatakse juba veidi teiste nurkade alt. Ennast distantseeritakse direct actionist, kuid jäädakse mõttemaailmas ikka samaks muutusi ihkavaiks inimesteks. Easy kanada filmike, väga südamlik ja rahulik vaatamata tugevatele, kuid pea hoomamatutele sõnumitele, väga canaidian all the way. Head näitlejad, hea sisu ja minu jaoks väga isiklik, kuna järjest enam tunnen ja võin paraleeli tõmmata peaosatäitja Dan´iga. Isegi jalgrattad on meil sarnased. Silveriga oli väga lahe vestelda, loodan kunagi mingil peol teda taas kohata. Varsti küll hakkas seltskond end magama sättima ja meie Intsu ja Mailiga sõitsime edasi Levikasse ( no kuhu mujale ) kus kohtasin laplast kellega rääkisime hommikuni põhjamaa kunstnikest Kalervo Palsa´st ja Reidar Särestöniemi´st. Baaripukil istus ka herr Lauri kilo kokaiini ninas ja kõht E-st punnis. Tore õhtu oli vanade sõprade seltskonnas. 4,5/5
"Fuck you hippies !!!" - Susan on väge täis.

15 comments:

paranoiadisco said...

Oeh, Levikas. Üleeelmise nädalavahetuse vist veetsingi seal, Aleksandri õlts käe kõrval. Quality time!

Trash said...

No kahju, et sind eelmine nädalavahetus polnud, su time oleks minu seltskonnas veel qualitim olnud. He he !!!

Lauri oli kindlalt seal ka 2 nädalat tagasi, stampkunde nagu ta on.

paranoiadisco said...

Mäletan eelmisest korrast vaid korralikku okseloiku wc ukse ees, klaasikilluga veene nüsivat nässi ja eesti naisi sebivat indiaanlast... hehe

Trash said...

Laurit tuntakse levikas Eskimo nime all, kindlalt oli ka tema kohal.

paranoiadisco said...

Hehe, olen legende kuulnud jah temast. Kahjuks/õnneks nii tihti Levikasse ei satu, et enda silmaga näinud oleks, vähemalt teadlikult mitte.

Rada7'st siis selline looke:

"veel üks nali eskimoga. kes teavad, kellest ma räägin, saavad aru.
istuvad baarileti ääres mitmed inimesed, nende seas ka eskimo ja üks prantsuse kutt, kes räägib eskimo sõbraga.

eskimol tekkis kohe põletav küsimus.
"õu, kuule, küsi ta käest, kas ta on lõuna- või põhja-prantsusmaalt."
"mis seal vahet on?"
"no, seal, lõunas on need... neegreid on palju."

Trash said...

He he ! Väga temalik.

Postita veel neid rada 7 teemasid kui midagi mõnusat on, ma ise ei viitsi otsima minna. :)

paranoiadisco said...

"ahjaa.
eskimo jõi õhtu läbi leti ees puki peal.

lõpuks pani soliidse keti sinnasamasse.

nagu vaataks mingi sita komöödia kordust tuhandendat korda."

------------------------

"mehel mäluga tõsiseid probleeme vist.
iga kord kui näen teda siis oksendab õhtu jooksul. ilmselt seetõttu, et ei mäleta, et õlu ja brändi pole koos head.

rääkimata sellest et ta aeg-ajalt ikka uurib et kust ta mind teab või kuidas mina teda tean. the hakkajapoiss of mount olevi."

----------------------------

"läbi aegade kõige jurakam skinhead keda mul on olnud võimalus oma silmaga näha. selle eest peaks mingi vimpli andma talle."

Puhast kulda nagu muda hahaha

paranoiadisco said...

Näed, üks veel isegi:

seisan Levika leti ääres, kuulen, kuidas minu kõrval loeb Eskimo valju häälega minu jakikäiselt: "sisters gegen nazis". kuna eelmine kord Levikas käes oli sama mees mulle ennast fashistina esitlenud, siis pöördusin tema poole ja ytlen: "Nagu näed, meil on selles asjas eriarvamus". Eskimo vastu: "Ei, ei ole." ja hetke pärast: "Ei, tegelikult on kyll. Mulle pole Sisters kunagi meeldinud, ma kuulan rohkem hevit."

Trash said...

See viimane on juba legendaarne, täielik kuld. Olin varemgi kuulnud. He he !
Sistersi patchiga oli fs vist, eesti kuulsaim Sisters Of Mercy fän.

Anonymous said...

Tra, tulen esimest päeva tööle ja mida ma näen! Vähe sellest, et eelmine nädal tänu sõpradele sain aimu, et Rada7s keegi ajudoonori - nimeline idioot mängib ajalehte. Ka Trash on otsustanud ajalehte välja andma hakata. Äkki paneks siis kohe täisnime, telefoninumbri ja aadressi ka juurde? Miks sa pead sellist juttu ajama?
Paranoiadisco ka, nagu Rada7st vähe oleks, on vaja siia ümber kopipasteda.
Tramaivõi.

Ma ei hakka nime alla panemagi.

Trash said...

Millegipärast on alati need anonüümsed kommenteerijad kõige kurjemad.
"Ajalehte" annan välja selle pärast, et üks teatud sõber palus. Ütles, et filmidest ta ei viitsi lugeda aga käib siin kuna vahest tedagi mainitakse. Tundis veel huvi kas ma ikka nädala tagusest napsutamisest ka kirjutan. Nii, et lugeja soovile vastu tulles...

Anonymous said...

No detaile on sedapuhku siiski liiga palju, Jaani kirik ja Levika lett ja blaa blaa. Ma oleks võind sellise lärmi praegu teha, mille peale su kunagine "Trash on mereröövel" - overkill oleks hakanud tunduma Kati paitusena.

Teadküllkes.

Trash said...

Mida sa ka Kati paitustest tead ?

: )

Anonymous said...

He he, proovin ette kujutada.
Ma olin ikka väga vihane...

E.

Trash said...

No tore, et mitte enam. : )