Monday, February 18, 2008

Legend of Dinosaurs and Monster Birds - Legend dinosaurusest

Kyôryuu: Kaichô no densetsu - Junji Kurata 1977

Mäletan kuidas ma käisin seda "õudusfilmi" vaatamas esimese klassi juntsuna. Paar aastat vanem sõber kutsus ja kuna tegu oli sügisajal õhtu viimase seansiga kinos "Lembit", siis hilisel kellaajal peale seansi lõppu mööda Tehnika tänavat tagasi kodupoole lonkides oli filmist saadud vapustuse tõttu kohe päris kõhe tunne. Raagus kastanid tee ääres tundusid tontlikena, pimedusest paistvad majad justkui magavate hiigelloomadena ning iga hetk olin valmis selleks, et üle raudteetammi keerab end minuni pika kaela otsas olev dinosaurusepea. Eks neid hirmsaid filme oli varemgi nähtud, sest minule lapsena mingeid telekavaatamise ega kinoskäigu piiranguid ei tehtud, kuid sellist verist filmi polnud ma küll varem näinud. See film mõjus kohe eriti tugevalt. Olin juba paar aastat proovinud seda teost leida. Arvasin kogu aeg, et tegu on ühe Godzilla saaga filmiga mille täpse nime teadasaamine võib võtta igaviku. Nii palju aga taipu ei olnud, et tõlkida nimi Legend dinosaurusest lihtsalt inglise keelde, nii lihtsa variandi peale lihtsalt ei osanud tulla. The Legend of the Dinosaurs - no muidugi, simple juttu. Kui nimi teada polnud ka filmi leidmine eriti keerukas, reliise on isegi mitmeid ja mina valisin vene DVD juurdekeevitatud ingliskeelsete subtiitritega. No nüüd vaadates oli ikka paras kräpp küll ning saurus ning tema rivaalist "monster bird" nägid super haledad välja. Küll aga üllatasid mind paar tõeliselt hea horrorfiiliga ( veristatud hobune uduses metsas ) ja gorelikku ( paati tiritav ilma alakehata laip mil soolikad ripnevad ) kaadrit ning pole enam imestada midagi, et 8 aastasele lapsele need hetked filmist muljet avaldasid ja meelde jäid. Iga hetk kus dinosauruseid ei näidata oli väga korralikult tehtud ja Jaws´ilikult põnev, kuid monsterid ise kes peaksid peaosatäitjad olema, rikkusid korraliku filmi oma naeruväärse välimusega. B-maigulise koletisefilmina kõlbas vaadata küll - hea nostalgiatrip aga ka tsill film niisama. 3/5
Plesiosaurus lakub oma lemmiktsiki varbaid - kinky sex nagu jaapanis kombeks.

16 comments:

Ulmeguru said...

Eheeee, ma tegin seda pealkirja inglise keelde tõlkimise nippi eelmisel suvel... kahjuks polnud mul kohta, kust seda filmi leida...

Olen seda isegi kaks korda näinud: siis kui juntsu olin ja esimesel kursusel Tartus.

Isiklikult mulle jättis juntsuna venelaste «Peata ratsanik» karmima mulje, aga ma olin dinosauruse-filmi ajaks ka Sinust pisut vanem... samas polnud ma ühtegi sellist filmi enne näinud...

Anonymous said...

Mulle tundus see ka ilgelt õudne, aga kõlakad sellest filmist levisid juba kui käisin alles lasteaias, või siis ka esimeses klassis.
Kardan et nüüd üle vaadates on paras sitt.

Lauri

edasi said...

ma tahtsin ka väiksest peast seda vaatama minna, aga ema ei lubanud

Trash said...

Paras sitt on suhteline. Kui sul lapsepõlve taust on taga, on ka filmi mõnus vaadata. Muidu aga ei soovitaks.

Ulmeguru said...

Vaatasin seda jõmpsikana ning teist korda ülikooli esimesel kursusel... esimene kord oli ikka suht ehmatav, teinekord enamjaolt naljakas... mitte piinlik, aga pigem naljakas...

Vaataks veel, eriti kui saaks näha originaalversiooni... st, et mide seda nõuka-kino kärbitud tükki...

Anonymous said...

Mul oli nii karm lapsepõlv, et see film oli ainuke, mis tõi ränka argipäeva pisutki helgemaid toone.

Trash said...

Ma arvan, et see mida vaatasin oli kärbeteta versioon. Panen su jaoks kõrvale.

Loodan, et herr mordauntil oli ka teisi kiiri mis ta tumedat lapsepõlve valgustasid. Üks saurusefilm on suts nadi lohutaja. :)

Anonymous said...

No kinodes näidatavas versioonis olid nii hobune kui poolik laip järvest ilusti sees. Ma ei tea mida seal veel ära nudida annab, vähem kummist ja plastmassist "dinosaurust" ehk, hö hö hö.

Lauri

Trash said...

Aga kas sauruse hiiglaslikud genitaalid mis järve sukeldunud naise näo vastu höörusid ja millest hiljem väljapahvatav vedelik vett hägusemaks muutis,oli okupatsiooniaja versioonis sees? Mina nagu ei mäleta. :)

Kermo said...

Olen otsinud seda filmi netist, kuid korralikku sikutatavat tsenseerimata versiooni pole leidnud.
Google video viletsa kvaliteediga on siin: http://video.google.com/videoplay?docid=-5382020875747102706
Kas sa oskad ütelda, kust ma saaksin AVI või DVD leida? Saad äkki mõne lingi mulle meili peale saata või kuskile üles laadida?

Trash said...

Mail saadetud, kas ka abi sellest on, jääb esialgu lahtiseks. :)

Kermo said...

Ausalt öeldes sellest abi ei olnud.

Trash said...

Kahju!

Kermo said...
This comment has been removed by the author.
Kermo said...

Sain Amazon.com-st originaal DVD, sellega on nüüd asi korras. :)

Trash said...

Tore!

Naudi mälestusi minevikust!