Sunday, March 02, 2008

Dario Argento's World of Horror

Il Mondo dell'orrore di Dario Argento - Michele Soavi 1985

Ma tean, et ei ole varem teadlikult ühtegi Dario Argento filmi näinud, kuid seda lavastaja parimatest töödest rääkivat dokumentaali vaadates tulid mulle peaaegu pooled demonstreeritud stseenid tuttavad ette. Võib-olla siiski mõnda olen, kunagi ammu kusagil peo käigus ja napsuse peaga või siis varajases lapsepõlves soome TV vahendusel. Seekord alustasin aga vaatamist just sooviga, et dokfilm ärataks minus lavastaja vastu huvi, ärgitaks mind lähemalt tema kuulsate hirmufilmidega tutvust tegema. Vaatamise ajal, kui jubedamad ja friigimad kohad kandikul ette toodi, oli küll tunne, et tahaks filme tervikuna vaadata, praegu aga kihu just enam pole, küll kunagi jõuab. Küll jõuab. Dokk ise oli amatöörlik ja veniv, meenutas värvigammas ja kulumisastmelt sarnaseid kaheksakümnendate õudukaid millest juttu tehti ning ei pakkunud lõppkokkuvõttes peale paari special effect´i telgitaguse ja visuaalnipi tutvustuse midagi põnevat. Jättis sellise b-movie mulje. Olin just varem juhuslikult lugenud Four Flies on Grey Velvet´i uuest reliisist ja vaadanud võrdlevaid screene. Dokumentaalfilmis näidati minu üllatuseks täpselt sama hetke filmist ja seal jäi kvaliteet vana bootlegi ( ülal ) ja uue Retrofilm´i poolt reliisitud ja puhastatud DVD pildi ( all ) vahepeale. Head lõigud horrorit aga muidu tuim tükk. 2/5

No comments: