Wednesday, March 12, 2008

Stephen King's The Mist

The Mist - Frank Darabont 2007

The Mist ja Mrs. Todd's Shortcut on olnud alati minu lemmikjutud Stephen King´i loomingust ja tänu sellele oli Mist´i nägemine lausa kohustuslik. Kõik muidugi ümberringi virisesid ja kirusid aga ei, tuli ikka ise ka ära vaadata. Filmi täispikk nimi on Stephen King's The Mist ja täpselt seda sama, tuntud ja tuttavat, Stephen King's... kvaliteeti ka pakutakse. Siiani on need Stephen King's... sarja tööd kõik otse telesse läinud aga seekord otsustati kinofilmi kasuks, arvestamata sellega, et teos on esitatud ja üles ehitatud nagu kõik teisedki kirjaniku raamatuil põhinevad minisarjad. Kui mulle jutustuses meeldisid väga poes peetavad dialoogid, ehk perekeskne draama osa, siis nüüd olid just need hetked filmi venitavad, tegevust pärssivad ja televisiooni maiku lisavad. No miks ei oleks võidud teha üks tavaline juustuste eriefektidega miniseriaal, selline Kanal2 programmi sobiv. Filmi pikkus koos deleted scenedega annaks selle välja, samuti kinostaaride puudumine ja graafiliselt lausa iidseina tundunud arvutite abil loodud monstrumid. 100% telefilm mis kinno lihtsalt ära oli eksinud. Aga raamatust erinev lõpp mulle meeldis - väga otsene ja karm. 1/5
Udus kummitanud tontlikud elajad.

25 comments:

Unknown said...

Mind kummitab siiamaani see koht lõpus, kus tegelased auto peatavad ja vaatavad, kuidas üks hiigelsuur elukas mööda läheb. Aukartustäratav ja creepy. Vinge...

Trash said...

Vaat´umbes sellest hetkest läks film heaks, ehk siis 12 minutit enne lõppu. No veits kehva tulemus 125 minutilise linaloo kohta.

J said...

Mul oli esimesel vaatamiskorral selline tunne. Sai aga seltskonnaga teise korra veel vaadatud ja siis, üllatavat lõppu ette teades, tundus terve film hea.

Unknown said...

A see lõpp oli natuke tobe ka, ma suht facepalmisin end, kui ta autost välja läks ja sõdurid tulid. Väga DOH! moment.

Trash said...

Selle lõpule lisab karmust jutustusest meelde jäänud soe suhe isa ja poja vahel. Filmis see küll niihästi välja ei joonistunud.

Trash said...

Vastupidiselt Jaanusele aga pole mina küll võimeline seda 3-D kombitsaactionit teist korda vaatama. :)

Unknown said...

Filmis ei pannud ta tõesti poega eriti tähele, koos veetsid nad minuteid vähe. Kui The Misti hinnata adaptatsioonina, siis sai Frank Darabont loo ekraaniletoomisega küll hiiglama hästi hakkama, minuarust oli see film (4chani /tv/ tahvlitel esinevat väljendit kasutades) fuckwin. Ma suhtun lihtsasse popkornikinosse soojemalt ka muidugi.

Trash said...

Eks ma lugesin juttu ka juba aastat 10 tagasi aga minu arust niipalju suvalist lobisemist ei olnud kui filmis. Dont know. :(

Anonymous said...

Arrrrrr, ma olen ikka veel nii pissed off selle filmi peale. Täitsa metsik. Ja jutt ise on niiiii hea. :((((

Trash said...

Ära ole vihane, metsas tiksub tihane.

Anonymous said...

90 % sama, mis lühiromaan oli, mõned asjad olid välja jäetud, David ja too naisterahvas ka seksisid seal millalgi ja finaal oli pikem ja teistsugune. Kingile olevat Darabondi lõpp meeldinud... üldiselt ei ole ma kindel kumb lõpp parem oli ja miks oli vaja lõpp teine teha. Mida sa oma 1 /5 tahad öelda? Et ei meeldinud? Mina jäin küll rahule.

Trash said...

Ei meeldinud jah.

Tegelikult ei meeldi ükski Kingi filmiadaptsioon. Või pigem jätavad külmaks.

Unknown said...

Ma olen ikka Eesti filmiblogijakogukonnast ainus, kellele The Mist peale läks.

Trash said...

Ralf, high five!

paranoiadisco said...

Oled vist tõesti, Ralf. Ka mulle ei istunud, kuid olen sinuga nõus, et see stseen, kus see hiigelkoll auto eest läbi jalutas oli epic win, pluss lõpp.

Trash said...

Hiigelkoll, high five!

Pharoahe Monch said...

sa pole ainus, ka mulle oli The Mist täitsa sobiv... ja lõpp parem kui Kingi kirjutatud finaal

Trash said...

Mist 2:2, arvamusvõitlus blogijate seas jätkub.

Colorado said...
This comment has been removed by the author.
Ulmeguru said...

Kui ma DVD ostan, siis kirjutan oma ulmeblogis pikemalt, aga praegu ütlen, et meeldis... 5/5!

Lõpp oli jah ootamatu ja romaanist erinev... aga töötas ka nõnda... kuigi, romaani lõpp oli usutavam, kuigi pisut häppim... st hetkel häppi, aga pikemas perspektiivis mitte...

Unknown said...

marko: raamatus nad vaatasid, kuidas see pilvelõhkuja-elukas mööda kõnnib (see pani mind küll mõtlema, et kurask, vahest see polegi suurim peletis läheduses) ja siis hakkab bensiin otsa lõppema ja nad sõidavad udusse, teadmata, kuhu nad lõpuks välja jõuavad. Mulle meeldis Darabonti finaal rohkem ja King ütles, et kui ta selle peale tulnud oleks, siis lõpetanuks ta nii ka enda jutu.

Unknown said...

Also, kui ma ei eksi, siis pakuti Darabontile topelt eelarvet, kui ta nii depressiivset lõppu ei kasuta - mina igatahes ei vahetaks seda lõppu paremate efektide vastu.

Tuli mul jälle The Mist meelde, vat. Ei, minu arust oli ikka hea film, täitsa mõnus popkornikas ja natuke inimteemat ka sees.

Colorado said...
This comment has been removed by the author.
Shadowxtro@msn.com said...

Raamatu lõpp ei olnud kuidagi positiivsem. Vähem emotsionaalne, nõus aga... Filmis ilmus välja sõjavägi kes asja klaaris, mitmed ellujäänud poest, see naine kes laste järgi läks uduse etc...
Raamatu lõppus ei klaarinud keegi miskit ja ütleks, et vähemalt inglismaa kui mitte kogu maailm oli selle uduga kattumas. Ei jäänud erilist kahtlust, et nii nemad kui poodijäänud lõppetasid kellegi kõhus. Filmi lõppu selge mõtte oli minu jaoks: Allaandjad jäävad igal juhul kaotajaks. Krt neil polnud seal autos miksit viga veel, oleks päevi ehk vastu pidanud. Btw ellujäänud sõjaväeautodes oli selge vihje, et nad sõitsid valele poole... ehk baasi poole.

Film mulle meeldis ja see suur kolakas loom oli ka tõesti Epick win. Mis filmis eriti meeldis, loomad käitusid paljuski tõesti otsekui loomulikus keskonnas kus inimene oli lihtsalt tundmatu kuid lihtne jahisaak. Need lendavad raiped ajasid ka poes alguses kärpseid taga, inimestest välja tegemata. Puttukas käitus nagu mesilane ehk rapsimise peale nõelas, mitepaanitsejat aga mitte.
Suurim pettumus oli usuhullu surm, tõesti lootsin, et filmis miski ta lihtsalt nahka pistab, näiteks need kompitsad või ämmelgad.

Oh well, kannatab teinekordki vaatata erinevalt the descentist.

Ralf said...

Minule kah The Mist väga meeldib ja sellele on siin blogis ülekohut tehtud!