Tuesday, April 22, 2008

The Golden Compass

The Golden Compass - Chris Weitz 2007

Olen täiesti nõus sõber Lauriga kes iseloomustas filmi kui turbokäigul üle raamatulehekülgede kihutamist. Meenutas kiirlugemist kus tehnikat õppinud inimene haarab pilguga lehekülge ja nopib sealt välja tähtsaima ning võib tänu sellele hiljem teosest teha adekvaatse ümberjutustuse, kuid pole kunagi tundnud lugemise naudingut ja lasknud oma fantaasial koos tekstiga voolata. Seetõttu arvan, et film ei suuda Philip Pullman´i raamatut mittelugenud inimesele palju pinget pakkuda ja jääb vaid kindla sisuta visuaalseks fantaasiavaatemänguks. Olen täiesti kindel, et paljud ei saanud aru inimeste ja daemonide sidemest, tolmuga katsetamisest või nõidade rollist. Minule aga sobis raamatuteksti illustreerima küll, täitsa korralik ja lahe vaatamine. 3/5
Pantserkarude kuningas Iorek Byrnison.

6 comments:

Anonymous said...

Üldiselt sinuga täisti nõus, film valmistas pettumuse, romaani kogu võlujõud oli kadunud, järgi jäi just another movie, ohtralt actionit ja pealispindset tõmblemist. NB – romaan oli väga tugevalt antikristlik, kirikul on romaani oluline negatiivne roll, mis filmist oli absoluutselt eemaldatud. Noh, vähemalt tädi Kidman näeb oma vanuse juures suhteliselt hea välja.

Pantserkaru Ioreki hääl oli treidmark pede Ian McKellen ja
paha pantserkaru kuningas Ian McShane, Deadwoodi Swearengen.

Lauri said...

Tädi Kidman on kuhugi oma ass'i ära kaotanud, peaks lehte kuulutuse panema või midagi. Ükski naisterahvas ei tohi ilma perseta olla.

Pharoahe Monch said...

raamat meeldis, film oli ilus vaadata, aga tühi. täpselt nagu sa ütlesid, Prügi!

Trash said...

Kidman´i ass jäi abielulahutuslepingu järgi Tom Cruise´ile kes kasutab seda nüüd sientoloogiakiriku riitustes.

Anonymous said...

Väga sürr... Ma olen vist ainuke kellele film rohkem meeldis. Samas minu vaatenurk oli see, et raamat oli masendavalt etteaimatav ja kuna filmis skipiti rõõmsalt detailidest üle siis seal polnud lihtsalt niipalju infot mille baasil ette aimata. Filmi järjed vaataks ära (kuigi neid kiriku boikoti tõttu ilmselt ei tule), raamatu järgedest hoian esimese osa valguses kaugele eemale.

Ja see antikristlus... Mu meelest oli filmis just see esile toodud ja raamatus läks eelviimases peatükis suht tootamatult piiblitsiteerimiseks ja materdamiseks aga nojah... Selles punktis oli mul juba hea meel, et lõpp paistab.

Coca Cola paralleel on väga äge muidu! Ma olin juba täiesti unustanud. =D

Trash said...

Minu arust lähevad raamatujärjed sellest piibli paraleelist üsna kaugele ja mängu tulevad uued teemad ja tegelased. Lõpp mulle aga rahuldust ei pakkunud, kuid lugeda tasuks siiski.