Friday, May 30, 2008

Kuidas ma endale filme hangin

Hiljuti esitas selle küsimuse väheke sügavama sisuga filmiblogi Nulla Dies Sine Cinema pidav Siim Vatalin ja kuna aeg ajalt on mu blogi lugejates samalaadne uudishimu tekkinud, siis otsustasin korraga anda põhjaliku ja ammendava vastuse. Siim küsis, et kas käpp peab kusagil sees olema ja nii ta on. Käpp peab tõesti sees olema ja uskuge või mitte aga kohalikus prügiveofirmas. Nimelt on kogu minu filmikollektsioon paari erandit arvesse võtmata pärit Jaan Ruusi, Karlo Funk(y), Ilmar Raagi, Tristan Priimäe ja teiste gigantsete filmiasjatundjate prügikastidest. Sealt ka mu blogi nimi - Trashcan Dance. Suured kinogurud lihtsalt loobivad julmalt minema kõik kingiks saadud või promo mõttes neile saadetud DVD-d millel pole küljes kübetki klassika lõhna, mis on liiga uued, liiga värvilised, liiga underground ja täiesti itaalia neorealismi või prantsuse nouvelle vague vabad. Nii korjataksegi iga päev tippkriitikute poolt väljapraagitud tööd kokku ja pannakse hommikul minu prügikasti kõrvale, lihtsalt aja hommikumantel selga ja toasussid jalga ja too koos värske ajalehega ka posu DVD-sid tuppa. Vastutasuks tublidele prügikoristajatele kes mu jaoks kollektsiooni aitavad luua, olen lubanud elu lõpuni vaikida ühest "vähetähtsast" seigast aga ka veel suitsukoni mitte tänavale visata ja oma isiklikku prügi alati sorteerida nii, et eraldi läheb paber, biojääde ja muu praht. Kui ülejäänud filmid tuuakse peaaegu, et ukse taha, siis väheke keerukam on saada PÖFF´il linastunud filmide promodiske. Jah, te kuulsite õieti. Kõik meie väikesel festivalil linastunud filmide promo-DVD-d rändavad samuti prügikasti, kuid kahjuks veab Tiina Lokk festivalirahade kokkuhoiu mõttes ise mustad prügikotid hiljem Pääsküla prügimaele ega kasuta prügiveo teenust. Nii tulebki oodata momenti kui kõik organisaatorid on festivali lõpupeol kerges alkoholivines ja hiilida siis PÖFF´i kontori ukse taha kotte ära hiivama. Aga enne veel tuleb tavaliselt pidada maha kerge kisma samalaadsel röövkäigul oleva Alar Niineväljaga. Kuigi poiss on viimase kümne aastaga tugevalt juurde võtnud jään tavaliselt ikka mina DVD-de virna otsa võitjana ja Alar taganeb koju haavu lakkuma. No pole igakord kerge see filmisõbra elu.PS. Olen kuulnud kõlakaid, et Tiit Tuumalu aga käib minu prügikastist veel viimast koorimas ja veab arvustamiseks ära need junnid mis minusugusele omnivoorilegi ei kõlba. Postimeest lugedes on vahest selline tunne küll, et kui mehe intervjuud ja pikemad teemaartiklid on huvitavad, siis arvustamiseks võetud filmid on kõik paras saast. Paistab aga, et Tiidule meeldisid needki, jagab ohtralt kiitust.
Ühe trash on Trash´i ...

14 comments:

ivar said...

Tiina Lokk ongi siis see, kelle prügi alati metsaall maas vedeleb - sest Pässa prügila on juba mõnda aega kinni.

Trash said...

No siis aitan ma ju sealt olmeprahi seast diske näpates lausa loodusesäästmisele kaasa, muidu oleks seda rämpsu seal põõsa all veelgi enam. Täitsa uhke enda üle. Trash - metsa sõber ja abimees.

paranoiadisco said...

Tubli töö, Trash!

Trash said...

Looduse säästnime on ALATI tubli töö.

:)

Anonymous said...

oo privet trash.fbi tõmbas mu ip maha.piis

Trash said...

tõmba vastu.

Anonymous said...

Ja saadki niimoodi endale neid filme???

Trash said...

No eks ma liialdasin ka veits, igapäev ikka ei saa. Prügi veetakse vaid esmasp, kolmap ja pühapäeval.

Raul said...

Olen juba ammu mõelnud, et miks su blogil selline nimi. Nüüd siis tean :).

Palju sa muidu filme keskeltläbi päevas vahid?

Trash said...

1,5 + 1 lühifilm umbes

Anonymous said...

Nonii, ammendav vastus. Elu on Sul põnev, pole midagi ütelda, võitlus ja mäng teadvuse avardamise ja risustamise piiril ;) Muide, tulen sel suvel ka kodumaad väisama. Mis kostad, kas paotad oma arhiivi ust ehk veidi, paari nädala jooksul jõuaksin mõne filmi ikka vaadata, ehk isegi koopiaid treida?

Trash said...

Kui sa oma emaili aadressi annad, võib lähemalt rääkida.

Anonymous said...

siimisker att gmail dott com

Metsavana said...

Mul oleks tegelikult sarnane soov kui Siim Vatalinil sest Saast on paks ja vana juba :) jj [ättmärk] eenet.ee oleks aadressiks kui oled nõus.