Sunday, July 06, 2008

All the Boys Love Mandy Lane

All the Boys Love Mandy Lane - Jonathan Levine 2006

Ma ei anna Jonathan Levine´ile ealeski andeks, et ta Mandy Lane´i filmiga liiga kergekäeliselt ümber käis ja vähekenegi rohkem vaeva ei viitsinud näha. Mandy Lane´i intrigeeriv karakter jäi poolikuks, kuigi selle tüdruku olemusest oleks saanud välja meelitada väga sügava ja mõjuva isiku. Neiu keda ümbritseb ohtlikusest tingitud külgetõmme mis kõik mehed suuremal või väiksemal määral peast segi ajab. Neitsilik ja eemalolev Mandy, ei liiga inetu ega ka liiga ilus, ei liiga jutukas ega vaikne, lihtsalt üks all-american girl next door. Täiesti tavaline koolitüdruk aga ometi selline magneetiline sära mis lummab kõiki teda ümbritsevaid ja mässis mindki läbi teleriekraani oma kütkeisse. Täiesti fantastiline tegelaskuju oli aga asetatud teenyslasherisse mida keskpärasusest kõrgemal aitsid hoida ( peale Mandy enda loomulikult ) mõned omapärased lähenemised. Esiteks oli lahe, et kõik liikus noortefilmi radadel ja päris kenakese maad enne kui meeldetuletas, et tegu on slasheriga aga mitte Generation X´i suhtedraamaga. Pigem Cruel Intentions kui I Know What You Did Last Summer, rohkem sotsiaalkriitiline Kids kui Urban Legend. Samuti meeldis mulle tapmise lihtsus ja kui asetada film tüüpilise slasheri raamidesse kus maale sõitnud noored ükshaaval kaduma hakkavad, siis mõjus konkreetne pussitamine või haavlid kõhtu variant palju värskemana kui pikalt planeeritud ja detailitäpselt sätitud Scream´i tüüpi mõrvad. Kõik oleks justkui paigas - noortekas töötab, slasher töötab ja Mandy võlu pimestab silmi ning tema tahtmatult seksikas olemus ajaks surnutelgi kõvaks aga midagi jääb justkui lõpus puudu. Ei pigista viimast välja kuigi võimalusi oleks. Samas aga ei oma see tähtsust, sest mina olen mees ja loomulikult ma armusin Mandy Lane´i. Ja sellest tingituna ma annan andeks kõik vead ja kordamised, kõik klišheed ja apsakad, kõik naeruväärsed hetked ja ebaloogilisused, sest see on film Mandy Lane´ist, tüdrukust keda ma armastan. Ausõna, see on maagia mis laseb sel tüdrukul kõik mehed ümber oma sõrme keerata ja paneb kõik poisid järele jooksma. Ausa hinde peaks sellele filmile andma hoopis naine, sest mina armunud narr annan loomulikult täispunktid. 5/5
There's Something About Mandy Lane.

No comments: