Wednesday, September 10, 2008

The Sparrow

Man jeuk - Johnny To 2008

Fletchu pidas oma kohuseks mulle isegi messengeri teel meelde tuletada, et uus Johnny To film on väljas aga ega ma isegi ilma noore sõbra abita oma lemmikrežissööri unustanud oleks. Film oli juba kenasti olemas, lihtsalt jõudu polnud kogunenud piisavalt meelte avamiseks, et kõike seda suurepärast kinematograafiat ja HK kinole omast fun´i enesesse ilma tilkagi kaotamata mahutada saaks. Ikka ju selline iidol, et ei saa kohe masina juurde tormata, plaat sisse surada ning lihtlabaselt padjakuhjale passima asuda, vaid tuleb meel viia enne õigesse konditsiooni ja resonantsi. Või vähemalt nii ma arvasin. Kuigi herr To on oma elu jooksul olnud viiekümne filmi lavastaja ning veel samapalju projekte on tema assisteeritud, produtseeritud või televisiooni jaoks loodud, võib siiski kahtluseta öelda, et tegu on mehe kõige halvema filmiga. Ma isegi ei leia sõnu selle sita lahtiseletamiseks aga mõned tolerantsemad on öelnud, et liiga kerge dramedy ja mõned tõsised To fännid vabandavad välja, et kinomatograafia on ju kohati hingematvalt ilus. No minu silmis ei vabanda küll miski sellist saasta välja, ei traditsiooniline staarikomplekt näitlejaid, ei kaunis vihmavarjustseen ega lavastaja kvaliteedimärgina mõjuma pidav nimi. Film on nõrk ning laseb vett läbi igal võimalikul juhul. Seda nii õnnetu armastuse draamana, müstilise naise romantikaliiniga, üle eksploateeritud taskuvargafilmina mis peaks hustler-maigulist pinevust pakkuma, totaka HK komöödiana, kambavaimust rääkiva sõpradefilmina ega ka põnevikuna, sest üks karm koht tühjal tänaval ei tee veel head thrillerit. Suur pettumus. 1/5
Johnny To on haisva junni väljapunnitamisest väsinud.

8 comments:

Unknown said...

Ise kah mõnda aega huvitunud To'ga tutvumisest, kuid ei teagi kust alustada - äkki uuemad tööd nagu Exiled ja Mad Detective? Samas jälle on kindlasti kaugemaski minevikus häid filme mis vaatamist vääriksid.

Trash said...

PTU - ehk police tactical unit. Üks öö HK tänavatel, väga pinev ja üdini To´lik.

Mad Detective on veits weird esmatutvuseks ja Exiled lõdvalt võetuna The Mission´i järg.

Unknown said...

Mulle pole miski liiga weird!
PTU'd ei leia kuskilt, vaatab mis mul üles kaevata õnnestub. Täna õhtul loputan suud Hollywoodi rämpsust aga Straw Dogs'i ja ehk Salóga.

Trash said...

Salo vajab vanust ehk elukogemust ja ilma naljata. Straw Dogs peaks paremini sulle sobima IMO. Samas aga vaatad kunagi nagunii Salot uuesti ja siis võid muljeid võrrelda.

Unknown said...

Jep, on kõrva jäänud, et film pole lihtsalt see, mille pärast ta nii kuulus on, vaid ka väga sügavalt poliitiliselt meelestatud film. Kuid uudishimu tapab. : )

Trash said...

Kurat, see poliitilisus on suva, pigem ikka inimlikkus ise kõigi oma pimedate soppidega, totaalne võim ja sellest tulenev isiksuse muutus.

Anonymous said...

Mina kui Aasia kino võhik panin sellele 6. Lõpp oli ilus.

Just kirjutasin aga Chaserist, mis oli küll väga vägev film. Mida veel soovitaksid peale Oldboy (jah, mul on see nägemata) aasia põnevikest?

Miyazakilt võid ka paar soovitust peale Spirited Away ja Howli kindluse soovitada, kuna Ponyo (öeldakse, et see oli ta nõrgim, küll) oli küll väga tore film minu arust..

Trash said...

Eks sa browsi ise mu blogi ja vaata mis hindeid pannud olen, mul ju lausa võimalus HK ja Korea järgi valida labelitega. Sinu arvustust aga kohe loen.