Monday, November 24, 2008

Divx ja avi formaadid endiselt populaarsed

Tundub, et arvuti vahendusel filmide vaatamine on jätkuvalt populaarne, sest minu viimasele küsitlusele vastanutest ( võimalus oli anda hääl mitmele valikvariandile ) enamus, ehk 47 seitsmekümneüheksast vastanust, kasutab just seda võimalust. DVD-lt on järgmisena 27 häälega ning siis tuleb silverscreen 13-ne valik-klikiga, televisiooni vahendusel 9 ja pikksilmaga naabrermajas elavate kodanike telekast vaatab filme 8 vastanutest. Seda viimast võimalust olen kord ma isegi proovinud vaadates vastasmaja naabrite telekast episoodi Tuvikesi. Kuigi pilt oli selge ja subtiiter loetav, jäi pikem telekavaatamine ära, sest ilma statiivita väsis pikksilma hoidev käsi liialt ning kippus häirivalt värisema.Ise vaatan enamuses DVD-delt mis hangitud rootsi moodi, sekka ka retaile ning tundmatu pole mulle ka madalama kvaliteediga infokandjad. Just viimaste populaarsus on viimasel ajal mu silmis väheke isegi kasvanud, sest puudub ju mõte otsida DVD-d kus puuduvad subtiitrid ja väärt lisad vaid filmi pärast kui seda sama filmi võid vaadata ka 700 megabaidise avi formaadis mis tuleb netist poole tunniga koju kätte. Isegi sellisel juhul ei vaata ma aga arvutist, vaid põletan filmi RW-le ning lükkan standalone´i. Samas on aga selgelt näha, et tulevik liigub online film rentalite ( Netflix, Usenet, Tsutaya Discas, Zip.ca ...) suunas, kiiruste kasvades muutub järjest reaalsemaks idee, et haarad sobiva filmi lihtsalt netivideoteegist. Kui veel saabuv lama rahakotti augu sööb ja kena DVD-box´i lihtsalt enam osta ei raatsi või vabastad end lihtsalt vaimse üleolekuga ebavajaliku materiaalse pahna kollektsioneerimisest, siis on netist haaratav õhtufilm parim võimalus. Tänan teid hääletamast!
59,4% mu blogi lugejatest eelistab süüa keedetud divx-eid ning konserv-avisid.

26 comments:

Ulmeguru said...

See divx/avi wärk on popp jah. Pakkusin ühele kolleegile miskit DVD-d vaadata... mees pani nime kirja ja ütles, et küll kodus sikutab... minu jaoks suht arusaamatu...

Online laenutamise jaoks pole piisavalt roppu sõna olemas.

Samas saan ma väga hästi aru, et enamike inimeste filmimaitse liigubki kolmnurgas loll kino, videolaenutus ja odavad DVD-d. Neile piisab tõesti miskist online laenutusest, sest ega nad teagi midagi paremat tahta...

Trash said...

Mul on paar korda juhtunud, et tullakse mingit filmi küsima, et kas on. No olen öelnud ise, et sikutage netist kui vaja, igasuguste DVD-de laenamine, kokkusaamiste leppimine ja hiljem tagasimangumine on keerulisem kui film ise tirida.

Rada7 foorumis üks kasutaja pani PÖFF´i kavas olevatele filmidele järjest torrentsaitide linke ( praeguseks postitus kustutatud ) juurde, pea kõik meie festaril linastuvad filmid olid olemas, võta ainult kui südametunnistus piraatlusega tegeleda lubab.

Lauri said...

ma valisin selle pikksilmaga variandi, sest tegelikult ei sobinud ükski su pakutud variantidest. Pikksilmaga ma ka tegelikult ei vaata, aga midagi muud polnud ka pakkuda.
DVD-mängijaga vist ikka kui seda paari korda aastas saab selleks nimetada. Samas pole mul õrna aimugi mis formaadis need sinu käest laenatud on.

Trash said...

Kallis Lauri, need ongi DVD-d.

Lauri said...

No ma mõtlesin et mingid kuradi avi'd või divx'd on ka ju
pohhui, peaasi et pilt ja hääl tulevad

Trash said...

Novot, sinna suunas on minugi mõte liikuma hakanud. DVD pakub aga teatud mugavusi nagu subtiitrid, chapter menu ja boonused. Samuti on pildikvaliteet etem.

Lauri said...

Need on kõik ebavajalikud "kellad ja viled"
Kui tihti sa ikka neid boonuseid vaatad? Ma olen paar korda vaadanud ja avastanud et hulga targem on need jätta täitsa vaatamata, kuna nad ei anna mitte midagi, situvad aint mulje kergelt ära. Igasugused alternatiivsed lõpud ja surmani tüütud väljajäetud kaadrid ja rezissööride kommentaarid.
Kui ma peaksin režissööri kommenti vajama, siis ma kirjutan talle ja küsin.

Trash said...

Jah, eks ta nii ole, et harva viitsin vaadata behind the scenes, näitlejate mälestusi ja muid seda tüüpi lisasid. Küll aga olen alati rõõmus tsekkama lisadena olevaid lühifilme või teemaga kergelt haakuvaid boonuseid nagu näiteks Something Weird Video suvalised ruumitäiteks pandud hullused. Ka traileritele heidan pilgu peale.

Ulmeguru said...

Mina ka reeglina lisasid ei vaata... täitsa tuima näoga ostan üheplaadilisi väljaandeid ning absull ei koti, et miski lisadega kaheplaadiline on samuti olemas...

Noh valetan, älieni kvadroloogia lisasid vaatsin... selle keerulise nimega hindust lavastaja kommentaare kuulan kah... ongi vist kõik...

Ahjaaa, mul pole piraatluse vastu midagi... kui keegi tõmmata ja DVD-ks kõrvetada viitsib, siis vaatan küll... ise tõmmata (ja muidu mässata) ei viitsi, parem ostan... seda enam, et seda mis mind tõeliselt huvitab, et seda pole niikuinii eriti kusagilt tõmmata... sageli ka mitte osta... perse igal juhul...

Trash said...

Hiljuti ostsin allahinnatun Soderbergi Mulli ( Bubble ) 15 eeguga, no aru ma ei saa miks keegi teine seda pärlit polnud ära ostnud.

Varsti saab meil kena riiul valmis,, siis tassin kenamad plaadid keldrist üles, saab väheke sorteerida mis jääb ja mis läheb. On ikka igatsorti sitta ka kogunenud, eriti nende vene ja HK bootleg´ide osas.

Anonymous said...

Mul on ka mingi teema et ma elu sees ei viitsiks midagi tõmmata ja veel eriti vähe aega on vaatamiseks, kuna alati on midagi muud targematki teha.
Lisaks ma vaatan üldse Trashiga võrreledes arvatavasti mingi tuhandiku sellest mis tema, telekast või mängija pealt kokku.

L.

Trash said...

Annan sulle Lauri "Filmiblogi kõige filmikaugema lugeja" auhinna. Palun järgi tulla, E-R 10-18, L 10-14 ja P suletud.

Anonymous said...

Ma ei loegi filmiblogi, ma loen väikseid seiku oma elust mida sa siia-sinna ikka paigutad. Viimasel ajal me näeme nii harva, ikka huvitav lugeda, eriti kui aeg-ajalt seiklevad su blogis ka Ops, Soome-Anti, Pikk ja teised head sõbrad-tuttavad ka. Filmid on viimasejärguline asi.
Mõnikord satub ka mõni asi mille kohta tean isegi midagi, muusika küll põhiliselt.
Pane vaim valmis, tulen auhinnale järele, koos notiga loomulikult.

L.

Anonymous said...

*sinu elust loomulikult

Mart said...

Mina oleks tahtnud hääletada sootuks blu-ray poolt, aga see veel na uus tehnika, et ei jäänud gallupi sõelale. Loomulikult ei ole selles formaadis veel kõike paremat saadaval ka.

Niisiis panin linnukese DVD ette, sest kui film vähegi midagi pakub, siis soovin ma seda enesele riiulisse saada. Ainult kõige odavam sodi ning värskemad teleseriaalid kannatavad tõmbamist ja kirbusitase piksliparaadina seedimist.

Teisalt julgen seda väita, et kui ajaveebimees Trash püüaks iga sissekande juurde viite mõnele torrentile lisada, et huvilised ka ise filmi ära näeks, siis vaevalt pooltelegi töötavat viidet leiaks.

Trash said...

Blue-Ray on täpselt selline teema, et taas vaheta kogu oma kollektsioon välja, situ pappi kuni haigeks jääd. OK, VHS on tõesti surnud, kuid DVD elab veel ka BR-i ajal esialgu edasi. Mina ennustan ikka seda netist tulevate filmide voogu. Sa võid juba praegu ka piraatlehtedelt BR-i formaadis filme netist tirida, 35 GB umbes, tuleb poolteist päeva mõne tunni asemel.

Anonymous said...

VHS pole kaugeltki surnud
mõnedes kohtades elab ta oma elu täiesti edasi...


L.

Trash said...

Käisin täna uut CD-mängijat otsimas ja arvatavasti ostan sellise kus kassettide mängimise võimalus ka. Keldris kastitäis helikassette, kuramuse head mussi täis, ei raatsi minema ka heita. Videomakk aga läks katki ja uut ostma ei hakanud.

@Mart

Panin nüüd ühele postittusele ka torrentlingi ühes, just sinu jutule mõeldes. :)

Anonymous said...

Ma just viskan 2 viimast suurt kilekotitäit kassette ära ja kassettideki võid minu käest ka saada, eriti soodsalt annan ära, aga VHSide peal on ikka sellist kulda, mida ei saa kuskilt enam. Musa on ju terve nett paksult täis.

L.

Trash said...

Mingi tonnise makiga pole mul midagi peale hakata, tahan väikest, voolujoonelist ja kiiret.

Netist saab mussi muidugi aga kassettilt või CD-lt on ka mõnus kuulata. :)Ma tavaliselt kõrvetav mussi RW-le ja kuulan tööl cd-mängijast.

Lauri said...

No mul on ikka statsionaarne, tööle kaasa hästi ei võta ja nõuab ka võimu ja kõlareid mängimiseks.
Aga kui huvi on, võta ühendust.
Kassettid on surnud.

Metsavana said...

Parem divx ja pudel viskit käes kui boxset riiulis.

Metsavana said...

Aga viimasel ajal olen puhtalt ainult DVD asju vaatama hakanud, tea muidugi kelle süül kah!

Trash said...

*vaatab lakke ja vaikselt vilistab*

Anonymous said...

Muidu kõlab see BluRay'd õrnalt mahategev jutt justkui mõistlikult, aga kui ma The Godfather'i (The Coppola Restoration) BD-ROM'i masinasse panen ja vaatama hakkan, siis ma justkui unustan ära kogu selle retoorika. Ei teagi, millest see on, aga mul on hea meel, et saan oma vanad lemmikud (järgmisena nt Cool Hand Luke ja Det Sjunde inseglet) sellises konditsioonis riiulisse osta, eriti kuna ma DVD-revolutsiooni aegu veel väga teadlik tarbija ei olnud.

Trash said...

Eks ostan minagi BR-i mängija, lubasin ju siis kui Seitse samuraid ilmub. Või siis pigem formaati mängiva konsooli.