Tuesday, December 09, 2008

The Thing from Another World

The Thing from Another World - Christian Nyby, Howard Hawks 1951

Filmi, mille John Carpenter´i poolt lavastatud remake´i The Thing võib pidada üheks õnnestunuma atmosfääriga ulme-õudukaks, pidasin ma kogu aeg viiekümnendate odavapoolseks drive-in käkerdiseks ega olnud kunagi isegi vaevunud midagi selle kohta lugema. Kuna aga hilisem versioon mulle meeldis, pidasin kohuseks ka eeskuju ära vaadata ja üllatus ( nagu mul alati - üllatus üllatuse otsa, he he ! ) oli suur kui avastasin mustvalge tiinihirmutaja asemel hoopis inteligentse ja põneva ulmefilmi. Ei mingit odavat UFO-horrorit koomiliste kummimonstrumitega nagu olin peas ette kujutanud, vaid läbimõeldud sci-fi süzhee, korralikud elulised dialoogid ja tagasihoidlikult kenasti lavastatud. Kui võrrelda Carpenteri Olendiga, siis on nii sarnasusi kui erinevusi. Mõlema puhul on tegevuspaigaks isoleeritud polaarjaam ja võõras eluvorm kes püüab baasis elavaid inimesi hävitada. Hilisem versioon on aga läinud väheke modernsemat teed, täiesti lubatult ja kiiduväärselt muidugi ning muutnud tulnuka olemust, samuti oli ka lõpp uuematele aegadele omaselt tumedam. Christian Nyby aga jäi truuks oma aja alien-invasion tüüpi kinole ning julgen arvata, et võis isegi olla üheks žanri alusepanijaks. Samuti võib-olla esimest korda kinoajaloos kästakse kõrgemalt poolt võõreluvormi mitte hävitada ja inimkahjudest hoolimata Pentagoni jaoks säilitada. Sarnased käsud on hiljem mitmestki ulmefilmist läbi lipsanud ja Alien´i sarjale kohati lausa esmatähtis olnud. Väga hea vanakooli ulmefilm, filmisõbrale kohustuslik. 4,5/5
UFO landing area.

16 comments:

Metsavana said...

Super! Nimelt juhtus nimetatud film ka mulle ette mingi nädal tagasi ja mõtlesin pikalt kas vaatan või ei, kartsin samuti ,et tegemist pigem sellise 50nendate B-ulme zanrisse liigituva teosega (mitte ,et mulle 50nendate B ei meeldiks, aga hetkel pole vastavas meeleolus) ja jätsin esialgu sinnapaika. Vaatan nüüd ise ka ära!

Trash said...

Damn, ma tahaks ka täna veel midagi vaadata aga nüüd olen arvutitaha justkui liimitud. Kell ka hilja, vaja magada. :(

Metsavana said...

Naine ei lase endal ka täna vaadata, pekstakse magama. Eks teinekord.

Trash said...

Naisemees või? Mul mõnikord tunne, et seda blogi käivad vaid friigid ja giigid lugemas, vinnilised luuserid, valguskartlikud nohikud ja PC-orjad.

Pereinimesed käivad ikka rohkem Perefoorumis, höh höööö!!!

Metsavana said...

See tunne ei peta sind sest ega naisepidamine ju välista kohe automaatselt friigiks-giigiks mitteolemist.

ja seda ütleb kahe lapse isa kes filmide vaatamise asemel peaks hoopis koos perega kvaliteetselt aega veetma ..hehe :] ps: Huvitav kas perefoorumis filminurk on ?

Trash said...

Perefoorumis on perefilmide nurk peremeestele ja perenaistele, perepiim ja perevorst, peresepik ja perepalk.

Anonymous said...

Nii nii, ja millise kategooria alla mina siis mahun? Kas ma olen friik, geek, vinniline või PC-nohkar?

L.

Trash said...

Sina Lauri oled täiesti frukt omaette, teadus pole veel üksmeelele jõudnud kuidas oleks õigem sind nimetada.

Ulmeguru said...

Lauri on animaal-anomaalne friik. :)

Mõlemal filmil on üks ja seesama kirjanduslik algmaterjal: 1938. aastal ilmunud lühiromaan. Asja headus algab sealt!

Anonymous said...

Ei no tänks, et te mu olemust kukkusite siin Trashi filmiblogis nüüd lahkama

L.

opstops said...

Tahaksid sa, et seda teeksid Inno ja Irja hoopis? :)

Anonymous said...

Ega ma mingi avaliku elu tegelane ole. Mu eraelu on kiivalt kaitstud ja varjatud, üleastujaid karistatakse peksu ja muu vägivallaga.

L.

Ulmeguru said...

Ahaaa, Lauri on hoopis Master (loe: meesDomina)... :)

J said...

Noh, ega sa kaua varjatud eraeluga pole, kui Inno ja Irjaga hüppama juhtud. Avalikuelutegelastatakse sind hoobilt ära. Kõik suhted naistega, vända pikkus ja naabrinaise perssesaatmised tulevad robinal avalikkuse ette.

Trash said...

Lauri, high five!

Anonymous said...

Mina neid ei tunne, ega tahagi tunda. Samuti pole ma avaliku elu tegelane ja ei taha mingit avalikustamist. Nii et ma usun neil kahel napakal pole erilist põhjust hakata mu elus urgitsema. Ma saan aru et neid huvitab rohkem selline sitt, mis magusat haisu levitades kõik ümberringi ära määrib, mina aga olen musterkodanik ja luukeresid kapis ei oma.

L.