Monday, June 08, 2009

12 DVD-d mida ma tegelikult ei vaja

Ikka on uhke laiata suurepäraste teostega mis DVD formaadis sinu riiuleid kaunistavad. Täna tööl sellele mõeldes tuli idee aga uurida millist saast aastate jooksul kogunenud on ja kuigi suuremalt jaolt on lauslollustest ka lahti saadud, näitas külaskäik keldrisse, et riiuleil on veel alles nii mõnedki karbid mida ma sinna tegelikult ruumi võtma ei vaja. Järgnevalt 12 DVD mis pärit keldripagendusest, sekka aga ka paar toariiulil peesitavat... käkki? Ei saa nii öelda, pigem reliisi mida mina isiklikult ei vaja või mille ostu olen kahetsenud.

Memento Mori - Tae-Yong Kim, Kyu-Dong Min 1999
Korea horrorfilm mis sai soetatud ajal kui avastasin aasia horrori ning vaja oli igat mustade juustega kummitust näha. Tellitud sai mitmeid ja mõni oli lausa väga hea, käesolev tekitas aga juba peale vaatamist hirmsaid kahetsuspiinu raisatud raha pärast.
Civil War Battles - 1987
Uhke DVD-box mille paar aastat tagasi soomest hankisin, kuid avastasin koju jõudes, et seitsmest diskist koosnev dokumentaalseriaal ei ole mitte ainult igavalt tehtud, vaid ka väga kehva kvaliteediga, justkui oleks keegi kodus videokassette paar korda ümber lindistanud ja siis otsustanud kogu kupatuse DVD-ks konvertida. No vähemalt on asjal esinduslik välimus, kuid see on 35 eurose hinna kohta väheke liiga kehv lohutus.Secondhand Lions - Tim McCanlies 2003
Ostetud kahe peaosatäitja, Michael Caine´i ja Robert Duvall´i pärast, kuid kauba peale sain veel tüütu Haley Joel Osment´i. Korraliku vene piraat-DVD asemel kohati mustvalgeks minev screener ning vanahärrade roll oli vaid murdosa loodetust.
Edges of the Lord - Yurek Bogayevicz 2001
Ostetud ajal kui oli tunne, et minu kollektsioonis peavad olema kõik HOLOCAUST´ist rääkivad filmid, hetkel lausa piinavalt mõttetu. Kauba peale sain veel tüütu Haley Joel Osment´i.
Mongol - Sergei Bodrov 2007
Ostetud kuu aega tagasi veerandsaja krooni eest ning koheselt peale ostu sooritamist sain aru, et ma ei viitsi seda filmi ealeski vaadata ning olen taas hankinud DVD, sest see oli lihtsalt odav. Film ei ole halb nagu olen aru saanud, lihtsalt minul puudub isu seda järama hakata.
Feedback - Teo Konuralp 2002
Kingituseks saadud b-ulmekas mida siiani ei ole olnud võimalik edasi kinkida. Erinevalt minust on kõik piisava taibuga ja kohe alul käe ette pannud, mina aga lasin end sci-fi taustast hämada ning olin plaati vastu võttes isegi rõõmus.Guerreros - Daniel Calparsoro 2002
Väga hea ja tõsine sõjafilm noortest rahuvalvajatest, kuid kahjuks ilma mõistetavate subtiitriteta, sest hoolimata karbil olevast kirjast mis lubas eng subbe, oli film tegelikkuses vaid originaal hisaania keelse audioga ja seeläbi minu jaoks üsna kasutu ost. Filmi olin varem näinud ja DVD-d poe riiulilt leides üsna rõõmus, kahjuks jäi see üürikeseks.
Parasaito Ivu - Masayuki Ochiai 1997
Parasaito Eve 2 on üks mu lemmik survival horror mänge ja seda silmas pidades sai soetatud ka film. Kuigi teos avardab PE maailma, oli see tehtud nii igavalt ja halvasti, et lausa häbi.
Hart's War - Gregory Hoblit 2002
Lausa arusaamatu milleks oli mul vaja see film osta. Ei ole ma seda siiani viitsinud vaadata ja ega ei vaata ka tulevikus. Või tegelikult tean küll milleks. Vahepeal oli vaja soetada iga sõjafilm mis kätte sattus ja eks selles laines uhuti kaldale ka Harti sõda.Mei Ah´i Akira Kurosawa Collection
Mei Ah´ist on nüüdseks saanud päris soliidne ettevõte, kuid aastakümme tagasi alustati piraat-DVD-de tootmise ja müümisega, kusjuures kvaliteet oli kohati ikka päris jube. Hind aga hea ja nii saigi soetatud nende reliisitud Kurosawa filmide kogu mis nüüdses Criterioni reliiside valguses tundub üsna tühise teona. Eri veel kui mõelda, et paar filmi olid VCD-st DVD-ks konverditud.
Emmanuelle the Private Collection: Emmanuelle vs. Dracula - KLS 2004
Tegu oli nii halva filmiga, et isegi TV1000 häbeneks seda oma erootikaprogrammi võtta. Kingitud hobuse suhu vaadata ei ole aga ilus ja nii kogus see DVD mu keldri kaugeimas sopis tolmu.
À bout de souffle - Jean-Luc Godard 1960
Üks noorpõlve lemmikfilme, kuid paar aastat tagasi peale DVD hankimist ja vaatama asumist taipasin, et film ei paku mulle enam absoluutselt midagi ja väga vabalt oleksin võinud ka ostmata jätta. Samas muidugi võib preztiisi mõttes elutoa riiulil särada, külalistele uhke näidata ju, et peremees ka prantsuse nouvelle vague´st lugu peab. He he!

Nimekiri ei ole muidugi lõplik tõde ja kirja sai pandud need filmid mille karbid esmapilgul näkku kargasid. Eks neid ebardeid, sohilapsi ja hüljatuid ole mu keldri ja elutoa riiuleil teisigi.

10 comments:

Anonymous said...

Ma olen "Mongolit" näinud ja minu arust oli tegemist paraja pasaga. Tšingis-khaan keerleks hauas nagu vurr, kui seda käkki näeks.

L.

Ulmeguru said...

«Feedback» on ka mul olemas... film polegi kõige hullem... aga film on miski toorik... on palju pretensioonikust, on isegi mingi idee, aga teostus on masendav... ja ma ei räägi tehnilisest teostusest...

Heade asjaolude kokkulangemisel võib sellest tulevikus saada miski kultuslik saastafilmiklassika... ilmselt siiski ei saa...

Trash said...

Ma vaatasin just enne Bodrovi Mongolit mingit teist Tšingis-khaani filmi ja seetõttu ei ole hetkel üldse tahtmist vaadata, on siis sitt või mitte.

Trash said...

Feedback´i kinkis mulle armastatud rahvakirjanik. Filmis on muide üks väga hea moment kui naine palub mehel selga sügada. Päris koomiline ja tõepärane koht.

Filmifanaatik said...

Trash, selle probleemiga pole sa üksi. Oletan, et vast iga DVD-kogu suurema või väiksema hooga aretama hakanud filmifänn peab tõdema, et tema riiulis leidub selliseid asju, mida võib-olla pole kordagi vaadanud või kui, siis üha hapumaks muutuva näoga.
Siinkohal tuleks ka mainida, et Filmipoe ja muude sarnaste sooduskampaaniad võivad olla nii õnn kui õnnetus. Seda viimast just seetõttu, et kuradi kerge on lõpuks poest välja marssida ja endale õlale patsutada, kuigi kotis ja hiljem riiulil ruumi võtvad filmid on sageli parimal juhul keskpärased.

Trash said...

Ma olen viimase aasta jooksul osanud end enam-vähem vaos hoida. Varem oli ag küll, et iga kord ui linnapeale läksin pidin enesele k mingi hea ingi DVD näol ostma. Nüüd ostan vaid eesti filme ja soomes suuremalt jaolt soome filme.

Colorado said...

kas nendele teostele saab millegi alusel või mingite vahenditega pretendeerida või mis värk on

Trash said...

Second Hands lionsile võid kohe järgi sõita ja saad selle HOLOCAUST´i draama veel kauba pääle.

Unknown said...

Godardi vilmi tahan näha!

Trash said...

Kui sa varem ei leia või külla ei satu, võin Estconile kaasa võtta.