Saturday, March 27, 2010

Filmiküsitlus - Raul Saaremets Röövel Ööbikust

Seekord räägib oma filmimaitsest Röövel Ööbiku trummar, peo ja raadio-DJ, hea muusika tutvustaja, plaadifirma Umblu Records vedaja nimg kümmet muu muusikaga seotud ametit pidav Raul Saaremets. Röövel Ööbiku album "Ringrada" valiti aasta 2009 parimaks muusikaplaadiks.

Nimi: Raul Saaremets
Bänd: Röövel Ööbik
MySpace: Röövel Ööbik
Koduleht: Umblu


1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

Esimene film, mis minul nö elu muutis, oli John Watersi "Pink Flamingos". Tänu Watersile oli pikk periood, mil saigi ainult trash-filme vaadatud. Mingis mõttes on naeruväärne, et olen näinud kõiki "Toxic Avenger'e", aga ei tea midagi...noh, kuidas nüüd öelda, päris filmidest. Varajased Peter Jacksoni asjad on ka hinge läinud, eriti "Meet The Feebles".
Reshisöör, keda ma pimesi armastan, on Abel Ferrara. Mulle meeldivad ka tema ebaõnnestunuteks peetud asjad, "Black Out" kasvõi. Olen jätnud meelega ka mõned tema filmid vaatamata, pannes need ootele, et oleks mille nimel elada. Lapsik? Tõenäoliselt. Aga jah Ferrara. Mulle läheb enesehävitamine, mis ju tema üks läbivaid teemasid - on ju? -, alati korda millegipärast.

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

Nägin telekast just Gronenbergi "History of Violence'i", mis jättis täitsa sümpaatse mulje. Kuna telekast näitab "Chopperit", siis seda vaatan ka alati, mingi 7 korda vist näinud juba. Eric Bana mängib seal nii kuradi hästi, et tõenäoliselt vaatan veel. Uutest moodsatest filmidest ei tea paraku midagi, sest kinoskäik on alati tänu publikule ebameeldiv elamus olnud. Kino on kodus.

3: Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

Praegu tegelen põhiliselt kahe mehega, kelleks on Bruce Haack ja Mort Garson. Nad on elektroonilise muusika pioneerid ja teinud 60ndatel ja 70ndatel täiesti pööraseid konseptuaal-albumeid. Garsonil on näiteks plaat "Plantasia", mis on kirjutatud kodus kasvatele taimedele, et need paremini kasvaks. Tundub et töötab, aga mul naine muidugi räägib lilledega - see meeldib ka neile. Mõlemal on ka mitmeid satanismile pühendatud albumeid. Ja raisk hakkan vist vanaks jääma, sest klassikalist muusikat olen ka kuulama hakanud - tüübid nagu Ligeti, Messiaen või Xenakis on väga huvitavad. Esimesed White Zombied sain ka just kätte. Mõni võibolla ei usu, aga alguses oli see bänd ikka väga vinge.

Kui sul on võimalik linke panna äkki, siis siin mõned:

Xenakis
Messiaen
Mort Garson
Bruce Haack
White Zombie

Tänan Raul!

Ootamas JMKE-st, Smõugist, Highmachine´ist ja paljudest teistest bändidest pärit muusikute filmieelistused.
Raulist tehtud foto autor on Mats Õun, all kaader filmist Chopper.

8 comments:

Ralf said...

Tänan Raul!

Trash said...

Oled minu suuvooder või said häid filmi-muusika soovitusi?

Ralf said...

Mõlemat. :)

paranoiadisco said...

Suudan mingil määral samastuda: Toxic Avenger'l olen kõik osad ära näinud aga Filmidest ei tea midagi. Raul Saaremets... high five!

Trash said...

Mul on vaid 2 Tozie filmi nähtud. :(

Hiljuti mõtlesin hea tujuga Troma Terror Firmerit vaadata aga lasin kuidagi õige momendi mööda.

paranoiadisco said...

Terror Firmer'it pean mina Troma märgiks. Seal on nimelt kõik olemas, mis nende filme muidu iseloomustab, ainult topeltkogustes. Väga nihestunud fun! Aga jah, oota õiget momenti - mingi poolpurjus olek (pohmakas) sobib ideaalselt.

Level said...

See entry on Saaremetsa Raulist. Kas sa Brigadir Priitu tead?

Trash said...

Tean, ikka tean. Saatsin tallegi küsimused ja ootan vastuseid. :)