Sunday, May 23, 2010

Being There

Jerzy Kosinski - Kohal olla
Olion 2005

Korralik kelmilugu ( seda otseselt olemata ) mehest kes tõuseb aednikust maailma vägevamate sekka. Hea lahe lugemine, eriti vaimukas oli lõik ennast rahuldava homomehega, kuid suunurki tõstsid ka mitmed teised kohad. Jerzy Kosinski on isegi vaatamata inetule käitumisele seoses oma noorpõlves läbi elatu kokku luiskamisele, jäänud mu lemmikute hulka ja peaks ta Pinball´i ka lähiajal läbi lugema. Käesoleva romaani järgi tehtud filmi tuleb aga kindlasti vaadata, oleks ma teadnud varem, et see Peter Sellers´iga komöödia põhineb Kosinski tekstil, oleks see mul tänaseks juba nähtud. Või tegelikult ongi aga nii varases nooruses, et õiget pilti mul filmist ei ole.

4 comments:

edasi said...

jaa, film on super. ma ei teadnudki et see raamatu järgi tehtud. muidu filmidele aluseks olnud raamatute lugemine on hästi põnev, a ma viitsin ainult eesti keeles ilmunuid lugeda. vahest avastab nii uusi asju ka - ei teadnud näiteks, et kubricku "eyes wide shut" põhineb raamatul ja see on ka loomingu raamatukogus ilmunud.

Trash said...

Vaatasin eile ise ka filmi ja oli ikka prem kui raamat. Viimane on muide eesti keelne, lihtsalt kaanepildi panin muu trüki oma, sest eesti versioonist oli leida vaid küünesuurune. Raamat oli Pärnu mnt. Rahva Raamatu keldris mingi 10 või 20 krooni.

Ralf said...

Kus see imekelder veel asub, ma tean ainult, et seal on alumine korrus, kus on koolitarbed jms., aga kelder? Ma pole siiani leidnud Tallinna kesklinnast kohta, kus võileivahinna eest raamatuid saaks.

Virko said...

Rahvusraamatukogu antikvariaat tuleb kohe meelde.

Pärnu mnt Rahva Raamatus pole juba ammu käinud, aga minu meelest kolis nende vanade raamatute osakond sinna päris tahanurka, kust trepp alla keldrisse läheb.