Thursday, August 26, 2010

Filmiküsitlus - Tambet Zahir´ist

Tambet saatis mu filmiküsitlusele vastused juba mitu kuud tagasi. Kuna kutt on mu sõps olnud juba pea kakskümmend aastat ja oleme koos sadu tunde veetnud, siis mõtlesin, et kirjutan sissejuhatavaks tekstist ühe sooja ja südamliku loo tema kohta. Nüüd, kaks kuud hiljem, pean ma aga kahjuks nentima, et terve selle aja jooksul ei ole mul pähe tulnud mitte midagi positiivset seoses Tambetiga, absoluutselt ühtegi juttu kus oleks mängus headus, omakasupüüdmatus või hellus. Ikka ja jälle seostuvad Tambetiga vaid otsene ja juhuvägivald, teismeliste abordid, narkootiliste ainete üledoosid, homoseksualistide enesetapud, sõbranna korteris magamistoakummuti sahtlisse sittumine, kõhtupeksmine kuni raseduse katkemiseni, inimohvriga liiklusõnnetus, kinnisvarapettused, alkoholism ja viinadeliiriumid, maksmata võlad, seksuaalsed ahistamised kuni mäluaugus viibivate tütarlaste vägistamiseni, ropud anekdoodid, halvustav suhtuminee maalt tulnud inimestesse ning venelastesse, lubadustele vilistamine, õllede varastmine, purustatud neidude südamed ja sõprade töökoha kontorimööbel, aspiriiini müümine extasy pähe, laenatud esemete eneselejätmised ja aastaid kestnud verbaalne terror mis koosneb mäluaugus peaga iga minuti tagant öeldud lauses: "Ladies and gentelmen...mmmnnn...ladies and gentelmen...". Ei midagi ilusat. Küsisis lõpuks meie ühiselt sõbralt Laurilt, et kas tema teaks Tambeti kohta mõnda helges toonis juttu ja mees vastas, et kirjuta sellest kuidas te purjus peaga vägivaldse venelasest pederasti juurde vangi sattusite ja Tambuucho pidi meest peksma, et ahistavast haardest vabaneda. Nagu näete, järjekordselt midagi negatiivset...

Nimi: Tambet Jurno
Bänd: Zahir, Shelton San
MySpace: Zahir
MySpace: Shelton San
Koduleht: Zahir

1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

1.as far back i can remember,olen ikka olnud 60-70ndate filmide fänn.kõige esimene film,mida mäletan end vaatavat oli ilmselt 70ndate lõpus soome telkust"vanishing point"(richard c.sarafian).mul oli tol hetkel ettenähtud uneaeg juba,nii et,mingi osa filmist ma piilusin oma toa ukse vahelt.polnud häda midagi,mul oli peaaegu täiuslik ülevaade!ega mu vanemad,kes elutoas telku ees levotasid ka kuu pealt kukkund polnud,eks nad said aru,et ma oma toa ukse taga kõõlun ja virvendan.niisiis,mulle halastati ja lubati telku ette filmi vaatama.seal ma siis istusin mokk töllakil,ega suutnud uskuda,et midagi nii ägedat telkust üldse tuleb.peale seda olin kadund poiss...mõmmi aabitsate ja muude värkidega oli hoobilt käntsel!olen "vanishing pointi" tänapäeval korduvalt üle vaadand ja toimib siiamaani!mingid aastad hiljem tulid soome telkust "le samouraï" ja "le cercle rouge"(jean-pierre melville) ehk siis prantsuse gangsteri filmid,kus tühja juttu ei räägitud ja kõik PARFAIT.vajusin veelgi sügavamale telku ette...
well,ei saa ikka üle ja ümber ameerika klassikutest,mis siiani panevad kräkki tõmbama:"dog day afternoon"(s.lumet),"all the president's men"(a.pakula),"the wild bunch" ja "bring me the head of alfredo garcia"(s.peckinpah),siis veel vana head nazi-thrillerid nagu "boys from brazil"(f.shaffner) ja "marathon man"(j.schlesinger).ja loomulikult ületamatud"the french connection"(w.friedkin) ja "dirty harry"(d.siegel)!ja muidugi"the party "(b.edwards)!muide,parim pohmafilm on"smokey and the banditt"(h.needham).korduvalt testitud!

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

tänapäeva filmidest hetkel hoobilt midagi nagu ei meenugi,aga "paranormal activity" oli hämmastavalt häiriv ja creepy elamus,toimis.seda enam,et horror or whatever ajab mind enamjaolt itsitama.kummalisel kombel on üks hiljutisi elamusi hoopis tv seriaal "breaking bad".soovitan soojalt!this shit is serious as cancer!
well,üldiselt ma olen suht filmifriik..sort of."miks sa inglise keeles mölised kogu aeg?"noomis mu girlfriend"juuli 1995" kunagi.
"well,its the movies baby,its the movies...."

3. Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

ma ei joo ega kuula muusikat juba aastaid

Tänan Tambet!
Kaader filmist Bring Me the Head of Alfredo Garcia.

4 comments:

paranoiadisco said...

Hah! Tambucho on ju head küll teinud - inimestele vähese raha eest alkoholi andnud.

Trash said...

Nojah, mulle laenas ka hiljuti 15 krooni õlleraha, seda küll suure lunimise peale. :)

paranoiadisco said...

Nonii, hakkab juba vaikselt tulema. Varsti ütleb keegi, et nägi Tambetit vanamemmesid üle tee aitamas.

Lauri said...

Tambucho, high five!


Ladies and gentlemen...