Wednesday, August 04, 2010

Inception

Inception - Christopher Nolan 2010

Jah, korralik ulmeline põnevusfilm aga igasugune jutt üle meelte käivast filmielamusest, mitmeid ülevaatamisi nõudva mind-fuck´ist, ja piire nihutavast meistritööst jääb küll ära. Vähenõudlik filmisõber võib muidugi jääda orgasmikrampides kinotoolilile tõmblema ega saa oma vaimset erektsiooni veel järgmisel nädalalgi alla, kuid minusugune vana kala võtab koheselt ette paralleelid ning hakkab "süviti originaalset" ja "ainuomase lähenemisega" linalugu võrdlema... well, kahe asjaga mis mitte ei ole pärit kinomaailmast. Ja mõlema puhul jääb Christopher Nolan´i fantaasia kahvatuks võrreldava materjali kõrval. Esiteks The Invisibles´i koomiks, mille autor Grant Morrison tegeleb samuti reaalsuste ja mittereaalsustega näidates, et piirid seal vahel ei pruugi nii selgelt välja joonistuda. Grant´i tiim koosneb viiest liikmest ning sarnaselt jutu all olevas linaloos nähtuga, käiakse reisidel, tõsi küll, unenägudemaailma asemel reisitakse minevikku, kuid mehhanismid jäävad samaks. Lisaks droogid mille abil saab reaalsust painutada ning samalaadse toimega väikeseid nõkse võis leida ka Inceptioni unenäomaailmast. Droogidest juttu tehes jõudsin oma järgmise teemani millega filmi kõrvutasin ning selleks on mu isiklik ajatagune "reis" eetrit hingates. Taaskord sarnane nii Grant Morrissoni nähtamatute kui DiCaprio unesõudjate tiimi poolt kooku pandud kontseptile, ehk siis meelematk millelt tagasi tulles sain aru, et minuga on reaalsuse teisel poolel läbi viidud kaval initsiatsiooniriitus mille eesmärgiks oli erinevate ülesehitatud piltide järgi mu olemuse testimine ning kontrollimine, kaasa arvatud sõnaga nakatamine ning selle mõju arenedes toimunud äratundmine mu sobilikusest väljavalitud kandidaadiks. See meenutas filmis esimesena nähtud situatsiooni Saito näeb infovaraste plaani läbi ning ärgates teab kohe, mäletab selgelt mis temaga unes tehti ning kui haledalt see läbi kukkus. Minul oli samuti kõik meeles ja kuid vastupidiselt talle, viidi minuga tripil (või kasutada sõna unes) läbi üdini meisterlik mäng mille iga detail oli sellise armastuse ja hoolega loodud, et väljudes avaldasin kiitust ümbritsevartele maagidele-meistritele. Käesoleva filmi kontekstis näeks see välja nii, et Robert Fischer surub peale lennukist ärkamist tiimi liikmetel kätt ning kiidab nende head tööd ja pakutud seiklust. Mina pean muidugi kiitma vaid iseenese vahedat mõistust mis mulle sedalaadi haarava kogemuse valmistas. Nolan kahjuks aga oma filmi unealuse jaoks nii peent mängu ei pakkunud, andes korraliku teknothrilleri ja haaravate mõttemängude asemel hoopis tüütut actionit mis oli justkui segu b-põnevikest, Licence to Kill Bondi-seiklusest ning Metal Gear Solid´i esimesest missioonist. Nutikat ajumängu asendas igav üheplaaniline action ja kuna ka unenägudes loodud maailmadel puudus visuaalselt haarav massiivsus, siis on väheke kahju, et võõraste entusiasmist innustudes ka ise kinno tõttasin. Tegu on lõpuks ikka filmiga mida võib vabalt ka telekast võikude ja kohvi kõrvale vaadata, sest valgustavat kinokogemist siit ei leia. Olen kindel, et individuaalsed psühhotroopidematkad pakuvad palju värvikamaid seiklusi kus sa ise võid olla kangelaseks peategelaseks ning sisu hulga teravmeelsemalt loodud kui see imal ennast kordav melodraama igava actioniga. 3/5
Leo tegelaskuju Cobb oli ääretult ebameeldiv nusserdaja.

75 comments:

Kristo Nikkolo said...

IMDB skoor 9.2, 117 000 hääletajat ...

Kõigi aegade TOP 3 film IMDB järgi

Ise jäin kinoskäiguga väga rahule

Trash said...

Veame kihla, et see langeb?

:)

Allar said...

Kindlasti langeb, alguses hääletavad seal kõik suures tuhinas 10neid ladudes, aga aja jooksul lisandub aina rohkem madalaid hindeid, mis keskmist alla tirivad.

Ma ei saa absoluutselt aru, miks seda filmi nii väga kiidetakse. See action oli niivõrd tüütu, et oleks täiesti olemata võinud olla. Või vähemalt efektsem, arvestades, et tegemist oli ikkagi unenäoga.

Ja filmi idee toob kohe paralleele mitmete teiste filmidega, kasvõi seesama Shutter Island, kus dicaprio mängis, matrixist rääkimata, mis kokkuvõttes lõi tunded, et see on juba vana teema, tehke see idee ägedamaks!

Mingeid erilisi twiste ma ei näinud, mõned mõtlemapanevad kohad olid, aga filmi süzeed need oluliselt ei muutnud. Pean ikka uuesti vaatama seda...

Mart said...

Hah, nusserdaja Cobb. Lükkasin oma pseudo-arvustuse ka üles. Minu omast trippimise kirjeldusi nii palju ei leia.

Lauri said...

Mul on sest eetrist ilgelt kahtlane tunne, ma pole ise iial mingit trippi sest saand aga samas juba see kuradi sniffing on suht võigas tegevus ja meenutab mingeid kodutuid asotsiaalseid lapsi oma kummiliimiga.
Seda eetrit peaks ikka setu muttide kombel joogina manustama.
Vat seened....mmmm...

Anonymous said...

No püha pask. Loomulikult on päris elu toimingud vahvamad kui mingite mõttetute filmide vaatamine. Selle arvustusega paned ikka kõvasti puusse. Mis sa neist vangladraamadest siis vahid, mine lase end vangi panna ja kirjuta sealt kuda päris värk on.
Või getokad, mine tra kola seal ringi ja kirjuta. Teleka eest molutades ja siis maha teha on lihtne. Nüüd on mingi eetrinuusutuse pärast üks film sitt.
Kumab läbi siin blogis korduvalt esinev joon - kui teistele meeldib tuleb maha teha, et säilitada originaalsus.

Metsavana said...

Mina oleks tõenäoliselt sedavõrd väiklane, et paneksin anonüümsed kommentaarid kinni aga no see olen mina.

Mart said...

Jääb mõistmatuks, kuidas saab arvustusega puusse panna.

Arvustus on personaalne hinnang. Personaalne hinnang ei eelda mitte midagi peale arvustaja enese tausta. Arvustaja enese taust ei pruugi olla arvustuse lugeja taustaga võrdne.

Samas meeldib mulle mõte, et Nolani vastased agendid on Trashi kinni maksnud.

Anonymous said...

Jääb mõistmatuks, kuidas saab arvustusega puusse panna.

No vaata, see arvustuse arvustus on samamoodi personaalne hinnang. Võta seda kuda tahad. Minu personaalse hinnangu kohaselt on algarvustusega puusse pandud. Taust ei koti vast kedagi eriti. Minu taust on niikuinii parem kui sinu ja kõigi. Eks ole?

Trash said...

"Kumab läbi siin blogis korduvalt esinev joon - kui teistele meeldib tuleb maha teha, et säilitada originaalsus."

"Mina oleks tõenäoliselt sedavõrd väiklane, et paneksin anonüümsed kommentaarid kinni aga no see olen mina."

Ma vastan sulle Metsavana meeleldi! Anonüümseid kommentaare ei pane ma kinni9 kuna anonüümsetel arvamuseavaldajatel on alati õigus. Kui sa ei usu, siis loe näiteks siinset ülemist väljatoodud lõiku ja sa saad aru, et nemad (need kurikuulsad anonüümsed) ei eksi kunagi.

Ralf said...

Huvitav, et Trash kirjutab meinstriim-muuvist suhteliselt positiivse review, kuid öeldakse ikka, et pani puusse...

Ralf said...

Imetlen korra oma uut profiilipilti ka, kui sa pahaks ei pane...

paranoiadisco said...

Positiivse? 10/10 oleks pidanud olema ju!

Ralf said...

LEONARDO MUUTUB ROBOTITEKS

Trash said...

Numeroloogiliselt kahetsedes panen ikka, sest kirjutan mina nüüd ju 13-nda õnnetust toova kommentaari.

Ralf said...

Minu arust 6/10 on Trashi kohta kassafilmile ikka väga helde, oleks veel kohe pärast seanssi lausa 7/10 pannud. Hakkab oma Armondi kestast välja tulema vist.

Trash said...

Õnneks napsas para selle hukatusenumbri ära. Hea, et jokutasin veits.

paranoiadisco said...

6/10 tähendab siiski seda, et Inception oli tsipake halvem film kui Avatar. Võta nüüd kinni...

Trash said...

Inception oli targa filmina halvem kui Avatar rumala filmina.

Anonymous said...

Kui sa eetrit poleks nuusutand, kas Inception oleks hea film?

Ralf said...

Trash tegi Transformersit vaadates eetrit!

Anonymous said...

Siin Tallinn.
Eetris on päevakaja.
Peale seda vaatame kõik koos Algust.
Kui Algus lõpeb, tulem eetrisse tagasi.

Anonymous said...

Jääme eetrisse kuni Alguse lõpuni....

Anonymous said...

..., et nemad (need kurikuulsad anonüümsed) ei eksi kunagi.

See on tõde.
Ja see on muide hea blogi, aga kallutatud.

Allar said...

"Inception oli targa filmina halvem kui Avatar rumala filmina."

Täpselt, enam paremini seda kokku võtta ei saa!

Trash said...

"Kui sa eetrit poleks nuusutand, kas Inception oleks hea film?"

Siis oleks väärt 7/10. Kui ma poleks lugenud Grant Morrison´i, siis 8/10. Kui ma poleks kunagi kuulanud elus muusikat, siis 9/10 ja kui ma poleks ühtegi filmi varem näinud, siis täispunktid.

Mõtetu ju, kogemused loovad ja väänavad nagunii muljeid.

Anonymous said...

Mõtetu ju, kogemused loovad ja väänavad nagunii muljeid.

Täpselt nii. Iga film jääb alla mingile elulisele kogemusele, seega, kui nii võrdlema hakata siis 0 punkti igale filmile, sest alati võib mingi oluliselt parema "päris" kogemuse välja tuua. Seega, ära too neid ka selle filmi puhul ja võrdle seda ikkagi teiste filmidega, või, iga filmi puhul räägi mingist elulisest kogemusest ja punktid vastavalt sellele.

Trash said...

"Iga film jääb alla mingile elulisele kogemusele, seega, kui nii võrdlema hakata siis 0 punkti igale filmile, sest alati võib mingi oluliselt parema "päris" kogemuse välja tuua."

Oi,oi! Ei maksa minust nii hästi ka arvata, nii kirevat elu ma küll ei ela. Näiteks minu auto muutub robotiks hulga sitemini kui see kinolinal toimus. :)

Anonymous said...

Näiteks minu auto muutub robotiks hulga sitemini kui see kinolinal toimus. :)

Hmm, Transformers 10p?
Mnjah, kui nii võtta, et igas arvustuses on peidetud otsene või kaudne kogemus, mis tekitab paralleeli filmiga, siis küll.
Muide, kas sa oled ilusam kui DiCaprio? Võibolla see mõjutas ka alateadlikult su hinnangut.

Trash said...

Ei, küll aga kaalun rohkem, olen pikem ning heterom.

kristjan said...

"Parem DiCaprio katusel kui tühi tuvi!"
(Rõuge)

Metsavana said...

Ma arvan, et lugupeetud härra Anonüümne peaks tegema blogi.

Ralf said...

Trashi kohta ei oska öelda, aga Leost olen mina küll ilusam.

Ralf said...

AGA Leonardo nikurauaga ja Trash nikurauaga... ilmselgelt sobib viimasele paremini.

MNC said...

KRt! 34 kommentaari, aga ikka pole veel jutt otseselt seksi peale üle läind...hale!

Trash said...

Ma vaatan, et sa ise ka ei tahtnud otsa lahti teha.

fushi said...

Mulle meeldis see kui Joseph Gordon-Levitt ja Ellen Page musitasid.

Trash said...

Mulle ka, kuigi nali sinna juurde oli veits selline...tavaline. Mulle meeldiks veel mõelda, et peale lennukis ärkamist hakkaksid nad semmima, sest Joseph Gordon-Levitt´ist saaks Ellen Page endale väärt mehe. Ei olnud ta kuivik midagi nagu Eames väitis.

Anonymous said...

lol, naersin selle peale, kui nägin et sellele arvustusele on 38 kommentaari tulnud
ja neid lugema hakates ei pidanud pettuma
päris valus võib olla kui näed kinos elu kõige mõtekamat ja sisukamat ja sügavamat filmi
ja siis nädal aega hiljem mingi suva koll annab oma blogis sellele 6/10 ainult

Lauri said...

Anonüümik meenutab mingit amatööri kes sattus esimest korda elus kuulma mingit maitea, Jaan Tättet ja peab seda nüüd muusika vaieldamatuks tipuks ever.
Mida rohkem lugeda/kuulata/vaadata seda vähem on absoluutseid tippe ja mingeid must-valgeid steitmente stiilis "see film on maailma kinokunsti tipp" ei julge üldse enam teha.

eelmine anohimik said...

Logish jutt sul, aga ega see ei muuda ühe kinoteose väärtust.
Üks, kes on näinud vähe ütleb super.
sina, kes oled näind palju ütled käib-kah.
Filmi väärtust see ei muuda.
Järeldus: Palju vaadata ei ole soovitav, elamused tuhmuvad, film ise kaob eelmiste nähtud asjadega seoste jms pasa otsimise peale. Et siis leida mingi eriline freakshow film, mis kuskil tasandil veidike erutab.
Võiks ju vähem vaadata, ja see-eest saada nt Inceptionst üks korralik ja läbiraputav elamus. Ja järgmine kord kinno jõuluajal.

a said...

ühesõnaga, tuleb olla aastaid kultuuritsölibaadis, et nautida mingit random keskpärasust?

ma ei näe su loogikas mitte ühtegi viga. win-win. sellise nipiga oleks nähtavasti ka Avatar kriitikat kannatanud.

Anonymous said...

mis see kultuur siia puutub.
Ooperis ikka võib käia.
Filmid on nagu rämpstoit või nii.
Nagu Gurmee vs Mcdonalds
ja Inception on kindlasti ses rämpsus üks korralikum kõhutäis, mitte just gurmee, aga noh varras lambasaslikut burksi asemel.
Miks seda madalaeervalist indie paska siis koguaeg vaatama peab?
Või kuskohas see filmimaailma tipp paikneb?

a said...

filmimaailma tipp on M.Mann'i 1995 aasta film nimega "Heat"

elementaarne ju

Ralf said...

Minu jaoks on see alati ilmselge olnud, et Trashil pole võimalik hinnata mõnd lääne kino tipuks peetavat teost nii kõrgete punktidega kui seda teeks tavaline filmisõber, sest tal on alati mingisugune obscure ida teos varrukast võtta, mis kõnealusel filmil varbad alt lööb. Zodiac - Memories of Murder juba väga hea näide ja seda võin isegi julgelt kinnitada.

Trash said...

Selle Heat´i jutu peale tuli mul taaskord meelde, et fanedit Heat – The Action Re-Cut on mul siiani nägemata.

bella said...

Mis Recut tuleb esimesena Inception'st?
Dream on?

Trash said...

Inception'st tuleb Professionala At Work Cut, ehk versioon kus Leonardo DiCaprio ja tema melo-jamad on välja lõigatud.

Ralf said...

Mina Trashi juttu ei kuula sellest ajast, kui ta The Mist'ile 2/10 pani...!

Trash said...

See oli liiga telemaiguline kinofilmi jaoks. Ühest Outer Limits´i episoodisat lihtsalt ei venita korralikku filmi välja.

Ralf said...

Jah, aga see pole kuigi veenev argument. Darabont keeldus kõvasti kõrgemast eelarvest, et kasutada sellist lõppu, millist tahtis ning seepärast nägidki filmi eriefektid nii jurtsud välja. Ma võtaks pigem korraliku lõpu kui happy endi ja 200 miljonit dollarit maksnud kollid.

Trash said...

Mis ta tegi selle filmi siis 49 000 eest või, sest ma olen näinud 50 000 doltsi maksma läinud filme kus on paremad eriefektid? Rääkimata 15 000 - 25 000 vahele jäävatest lühifilmidest.

Ralf said...

No 18 milli, kuid point on selles, et ega sa ju Cezanne'i maali ka selle järgi hinda, kui kenad lilled välja näevad - tuleb vaadata tervet maali kui kunstiteost. Mind need halvasti tehtud peletised ei häirinud karvavõrdki...

Trash said...

See näide ei läe läbi, sest Cezanne'i puhul oleks ükskõik mis asi väärana, ikka õige.

Misti puhul oli mitu asja valesti. Kui keegi teeks sellest 50 minutit kestva cut´i, siis sa taipaksid, et eine 50 minutit oli täiesti üleliigne.

Kalmsten said...

The Mist-äi teeemal Trääsaga nõus...kolmveerandtnnisening pigem X-filesi kui O.L.laadse seebikajupina oleks asi veenvam olnud...ühest säästuraamatust - ehkk heast/okei-st säästuraamtust - on pea võimatu poolteisttundi sisukalt välja venitada.

Mis puutb anonüümse esitatud filosoofiaalasesse onanoläminasse, siis võib selle kokku võtta nii, et inimene peab ära vaatama oma elus ainult ühe filmi, ühe ooperi, lugema läbi ainult ühe raamatu ja sööma ära ain't ühe plastikburgeri, et aru saada mis on mille vaieldamatu tipp ja kõrgem/kõrgeim pilotaaž.

Anonymous said...

...inimene peab ära vaatama oma elus ainult ühe filmi, ühe ooperi, lugema läbi ainult ühe raamatu ja sööma ära ain't ühe plastikburgeri, et aru saada mis on mille vaieldamatu tipp ja kõrgem/kõrgeim pilotaaž.

Sa eksid rängalt!!! Kuidas sa seda järeldad? Mis loogikaga sa peale lendad? See on ju täielik pask. Tee silmad lahti, loe ja vaata ringi. Ära järelda liigselt.

Anonymous said...

No ega sa ise oma peaga vist välja ei mõtle sittagi. Annan siis õige tulemi:
12 filmi
0 ooperit
2,5 raamatut
ja ma ei saa aru mis need burksid siia puutuvad?!?

karl said...

ja ma ei saa aru mis need burksid siia puutuvad?!?

Selle väitega diskrediteerisid end sajaga.

Anonymous said...

Mida tähendab diskrediteerima?

Trash said...

On ju nii, et Hamburger on emane ja Hot Dog isane toit?

Ralf said...

Minu arvamus

Ralf said...

Mis puutub burksi, siis ma käisin kõigepealt Inceptionil, seejärel McDonald'sis ja siis Predatorsi seansil. HEA BURKS OLI.

Kalmsten said...

No ega sa ise oma peaga vist välja ei mõtle sittagi. Annan siis õige tulemi:
12 filmi

Nujeh, kaheteistkümnest toolist oli ju ka ainult üks ja ainus see kõige-kõige parem...meigid senssi nagu muda.
U R My Mentor

Trash said...

Kino ja burgeri jaoks raha on aga kui jutt oli Estconist, siis aeti mingit hala. Nõrk!

Ralf said...

Kuu alguses 300 krooni on kogu mu raha hetkel.

Trash said...

Vaata siis, et sa järgmise kuu 300 kohe burksi peale ei pane, vaid tuled Lauri maale filmiblogijate kokkutulekule.

Ralf said...

Tulen.

Trash said...

Võta siis lisaks veel, et saab käia kohalikus baaris ka õlle joomas. Ja tantsimas külapiigadega.

Ralf said...

Kui hr. alfaisane Lauri seal on, siis ei lähe mina piigade lähedalegi.

Trash said...

Lauri vägisi viib sind naiste lähedale. Pelegi jookseb nagunii kogu küla kokku, et neid imeloomi filmiblogijaid kaeda.

Lauri said...

Rahunege maha
Esiteks Neemes pole eriti naisi. Või vähemalt vanasti ei olnud. Ja teiseks on kogu skene tugevalt muutunud võrreldes sellega kui Trash vanasti Wanas Kalas möllas. Isegi mina ei tunne mingeid uusi noori poisse ja tüdrukuid kes seal nüüd käivad...

Lauri said...

Nii et kui kellegi on salaplaan naise teadmata veits rannaküla piigadega mürada, siis ma hindaks selle plaani õnnestumisprotsendiks sellised 3-5 100st ja õnnestumise puhulgi on tõenäoliselt tegu mingi Tallinnast suvitama sõitnud pealinna piigaga

Kalmsten said...

Kusjuures, mul endal tekkis ka tunne, et Nolan üritas selle äksõniga James Bondilikku efekti saavutada, aga tulemuseks oli hoopis igavavõitu ja mitte midagi uut-huvitavat näitav laustulistamine...

Kalmsten said...

edit: sry, mitte igavavõitu vaid ahistavalt igav laustulistamine.

Trash said...

Jah, bondilikkus hakkas eneselegi silma. Tõelist mõttemängu oli asendatud actioniga, kahju kahju...