Thursday, March 31, 2011

Harjunpää ja kapteeni Karhu

Matti Yrjänä Joensuu - Harjunpää ja kapteeni Karhu
Otava 2007

Täna oli päeval vähe tööd. Töökaaslased jälgisid Pakistani ja India vahelist kriketimängu, maailmameistritiitle semifinaali mis nii tähtis, et mõlemal maal kuulutati tänane vabaks päevaks, andes riikide elanikele võimaluse telekast ülekannet vaadata. Piilusin ka korraks poole silmaga läptopi ekraani kust YouTube´i kuva suurusest kastist tuli mängu otsestriim, kuid haarasin peatselt raamatu ning lugesin poolelioleva Harjunpää lõpuni. Hea nagu ikka. Ja tegelasteks elu hammasrataste vahele jäänud Helsingi õnnetud nagu ikka, vaid Harjunpää eraelu oli seekord kirjanik vähe lahti kirjutanud, tavaliselt saab peale krimiloo alati ka paraja portsu tevaet politseuurija kodusest olukorrast.
Raamatust veel nii palju, et üks antikvariaadiahv püüdis mulle pehmekaanelist Kapteeni Karhu trükki pähe määrida väites, et uustrüki sarjas seda ei ilmunud. Jäin uskuma ning alles nädal tagasi avastasin, et kogu uue trüki kõvakaanelise sarjaga olin ka käesoleva ikkagi oma riiulisse saanud. Sarja teine raamat nii, et Töölö raamatukaupmees püüdis mulle lihtsalt pehmekaanelist valedega pähe määrida ja õnneks ma ei ostnud, muidu oleks kodus 2 eri trükki olnud.
Ülemisel pildil olev raamat on riiuis, alumisel pildil olevat püüti müüja valega, et seda ei ole kõvade kaantega ilmunud. Tegelikult on aga krimiromaanist veel üks kõvakaaneline, keskmisel pildil olev, trükk välja lastud.

6 comments:

Lauri said...

Kahju jah, muidu ma oleks võinud üleliigse eksemplari endale võtta. Ma ka tasapisi hakkan Harjunpää fänniks kujunema, kuigi ma imestan kuidas nii emo politsei üldse töötada saab. Ma arvan et sarja viimases osas Harjunpää enam ei kannata maailma kurjust välja ja teeb eneka.

Trash said...

Viimane osa on mul muide ka filmina. Kavatsen peatselt vaadata. Raamatut olen juba lugenud varem.

Lauri said...

milline viimane osa? ma sain soome wikist aru et Joensuu tasapisi kogu aeg täiendab seda sarja

Lauri said...

teen ilmselt lähiajal Judge Dee - ylikomisario Harjunpää maratoni, vaheldumisi

Anonymous said...

Pidasin Silmas Pahan pappi raamatut, mis minu viimane Harjunpää.

Trash

Anonymous said...

Wiki ütleb jah, et viimane on eelmisel aastal ilmunud Harjunpää ja rautahuone. Tuleb osta.

T.