Thursday, December 15, 2011

Filmiküsitlus - Margus Naaber Malevast

Maleva debüütplaat oli minu jaoks üllatus. Eesti (underground) muusika kollektsionäärina sai plaat ostetud ilma suurte eelarvamusteta, netist olin paari-kolme lugu kuulanud ja need meeldisid, kuid käed taeva poole fännamisest oli asi kaugel. Pealegi peletas natuke eemale see ürgse eestlaslikkuse ja pagansõdalaste teema, sest eks seda ole juba nii mitme bändi poolt pakutud, kuid juba paari kuulamiskorraga haakis nende thrashisegune metal end hinge külge ja just tänu tugevale maalähedasele fiilile. Ei mingit trikitamist ega popilikkust, vaid vana hea udjamine ning väga kaasahaaravate seadetega. Maleva "Hingemaa" on üks minu kahekümnest aastal 2011 ilmunud lemmikalbumist.

Nimi: Margus Naaber
Bänd: Maleva
Koduleht: Maleva
MySpace: Maleva
FaceBook: Maleva

1. Millised filmid sulle muljet on avaldanud, ehk mis on sinu lemmikfilmid?

Olgu kohe esimese asjana öeldud, et ma olen ikka väga nadi filmisõber. Kinos olen käinud elus kokku vb 4-5 korda ja ka televiisorist/arvutist satun filme nägema üsna harva. Siiski võib üks hea kunsttükk ka minul keha korralikult võdisema panna. Laias laastus meeldivad mulle ajaloolised (veel parem ajaloolised sõjafilmid nagu Braveheart jne) ja sellised, kus on koos paras annus absurdi ja mõnusat igapäevarealismi. Seda viimast olen märganud eelkõige Soome filmides.

2. Milline oli viimane meeldejääv filmielamus?

Sattusin puhtjuhuslikult telekast nägema filmi nimega Rubber. Seal siis autorehv möllas ja tegi tegusid. Ja elamus oli see minu jaoks seepärast, et ma polnud vist kunagi varem näinud nii absurdset asja. Nagu mis mõttes? Lõpuni ma paraku filmi ei vaadanud kuna aeg oli hiline. Aga rezissöörile annaks küll fantaasia eest 10/10.

3. Mis muusikat viimasel ajal kuulanud oled või julged soovitada?

Lähen kergema vastupanu teed ja laon lihtsalt välja oma uued ja vanad lemmikud mida ikka aegajalt kuulama juhtun ja seega julgelt ka teistele soovitan:

Exodus, Slayer, Metallica, Sodom, Kreator, Testament, Heathen, Skyforger, W.A.S.P, Swallow The Sun, Sentenced, Poisonblack, Anathema, Katatonia, Paradise Lost, Where Angels Suffer, Hardcore Superstar, Children Of Bodom, SOAD, Mokoma, The Offspring, Metsatöll, Loits, Tharaphita jne

Tänan Margus!
Kaader filmist Rubber.

No comments: