Monday, December 05, 2011

The People vs. George Lucas

The People vs. George Lucas - Alexandre O. Philippe 2010

Love-hate dokk, ehk siis tegijad alul mustavad George Lucast, et see fänne petab ja siis taas kiidavad, et see fännidele vastu tuleb ning neile nii palju rõõmu on valmistanud ja siis taas laidab mehe tegevust. Aga eks see olegi nii, mul endal samuti üsna sarnased tunded, kuigi ma Lucast ja Star Wars´i peas üliharva kokku viin ja kui seda juhtub, siis vist ikka kirum sarnaselt miljonitele fännidele, et mis kuradi pärast originaalfilm uute lõigetega ära solgiti ning miks on loodud selline olend nagu Jar Jar Binks.
Star Wars´i kohta olen elus küllaldaselt dokke näinud, aga käsi südamel, mul ei olnud üldsegi aimu sellest "kes tulistas esimesena Alderaanil asuvas jätistebaaris?" värgist. Tõenäoliselt olin unustanud, kuid igal juhul täitsa hull lüke ikka Lucas´e poolt, et ta peale aastat 1977 monteeris sisse veel ühe lasu ning rehalibiteeris Han Solo mõrtsukalikkuse. Siis ma kohe olen täiesti närvis enese peale, et ma seda Han Solo olemust avavat võtmestseeni ei teadnud või ei mäletanud ja võtan tagasi kõik sõnavõtud kus ma olen end tituleerinud Star Wars´i asjatundjaks ning paadunud fänniks.
Huvitav väikeste mõnusate trivia-killukeste ja lisamaterjaliga dokfilm paadunud fännidest kes armastavad Tähtede Sõda ja vihkavad George Lucas´t, et ta nii suurepärase eepose ära lörtsis. Lucas aga vaid naerab ja Jar Jar Binks´i action-figuurid lähevad laste (ja ka täiskasvanute) seas müügiks nagu soojad saiad. Film andekusest ja rahast ning sellest kas need kaks asja sobivad kokku või mitte. 4/5
Kas lisatud maagia või hoopis kustutatud maagia?

No comments: