Sunday, July 22, 2012

Illustrious Corpses - Cadaveri eccellenti

Cadaveri eccellenti - Francesco Rosi 1976

Sõber Olger kommenteeris siin blogis hiljuti, et eks see netist taustade uurimine ole üks suuremaid karuteeneid, mida üks inimene endale teha saab. Käesoleva kinolooga on minul väheke sama lugu. Üks mu blogi kõige erudeeritumatest kommentaatoritest soovitas käesolevat filmi ja mainis, et tegu vähe seletava, kuid vapustavat meeleolu sisaldava linalooga. Meeleolu ma ei tajunud, kuid selle kirjutan lihtsalt nii itaalia korruptsionaalse poliitika ja maffia sidemete, kui ka kogu sitsiilia elu-olu, vähese tundmise arvele. Vähe seletav oli aga film küll, kuid see ei häirinud, sest oma arust pidasin end nii nutikaks vaatajaks, et läbi kõige suutsin ikka näha seoseid ning arvata ära isegi kahtlusaluse isiku.
Nüüd aga tuleb mängu see netist taustade uurimine. Ikka jäi ju sisse kripeldama ning hakkasin otsima teavet, lugema teiste filmi näinud isikute arvamusi ja jõudsin lõpuks ühe mahukama tööni. See aga ajas kõik sassi. Ei loetud essee ega napimad kirjutised maininud poole sõnagagi seda isikut keda mina raudkindlalt mõrvariks pidasin. Kõik justkui ignoreerisid filmitegemise ja veelgi enam klassikalise krimka kuldreegleid mis näitavad kammerlikus mõrvaloos kohe kurjategija kätte. Netikommentaatorid aga jahusid kes teab millest, tõid välja keerdkäike ja salateid millest mul aimugi ei olnud ning panid mu pisikese pea lõpuks info overload´ist kärssama. Ma võin ka nendega nõustuda, kuid olen kindel, et nägin tõde. Aga vaadake ise ja mõelge omi mõtteid, film on piisavalt põnev ning omanäoline, et see võimalus võtta. 3,5/5


 Filmi alul nähtav katagomb seinte äärde asetatud mumifitseerunud surnukohadega tekitas koheselt uudishimu ning justkui võluväel sattusin päev hiljem lugema pularaamatud ajaloost, kus fotod samast kohast. Müstika!

No comments: